Tato akce již proběhla a není tedy aktuální. Prohlédněte si
aktuální akce v okolí této již neaktuální akce, prozkoumejte
aktuální akce v regionu Liberecký kraj nebo navštivte
Výstavy v celé ČR.
Výstava představí malířskou a kreslířskou tvorbu Eduarda Charlemonta (1848–1906) a ve výběru budou zastoupeny také práce jeho bratrů, malíře Huga (1850–1939) a sochaře Theodora (1859–1938).
Dílo bratrů Charlemontových bude představeno
v kontextu předních středoevropských umělců, jako byli například Václav Brožík, Hans Makart, Josef Václav Myslbek, Viktor Tilgner ad. Obrazy a kresby ze sbírek
Oblastní galerie Liberec doplní zápůjčky z českých a moravských institucí. Projekt nabídne divákům také
kulturně historickou část, v jejímž rámci bude představen
automobil Benz Victoria Theodora Liebiega ml. ze sbírek Národního technického muzea v Praze. Jedná se o první automobil na českém území vůbec (třetí v celém Rakousko-Uhersku), který se navíc stal námětem obrazu Huga Charlemonta. Výstava si klade za cíl upozornit na jména v dějepisu umění, která zůstávala stranou pozornosti a kolem nichž dosud panují nejasnosti.
Malíř
Eduard Charlemont sehrál významnou roli při tvorbě sbírky libereckého velkoprůmyslníka Heinricha Liebiega a jako znalec vídeňských i pařížských ateliérů a galerií se stal jeho poradcem. Pro rozvětvenou rodinu Liebiegů nicméně pracovali i jeho bratři Hugo a Theodor. Paradoxem však zůstává, že ačkoliv byl Eduard Charlemont po přesídlení do Paříže dle pramenů mimořádně oslavován, jeho věhlas se zpátky do střední Evropy nepřenesl. Jeho dílo je v současnosti rozptýleno po celém světě především v soukromých sbírkách a jedinou výjimku tvoří liberecká galerie, jež spravuje početný soubor jeho děl figurálního žánru a portrétů. V současné době je známější Eduardův bratr Hugo, který se věnoval všem malířským oborům a vynikal i v grafických technikách. Patrně nejznámější jsou jeho krajiny ve stylu náladového impresionismu. Sochař Theodor pracoval v duchu pozdního historismu, zabýval se portréty, reliéfy a medailony a svými návrhy na pomníky spoluvytvářel podobu měst.