BÍLÉ INFERNO: nezapomenutelné dvojalbum dvojice výjimečných muzikantů – Iva Bittová a Vladimír Václavek – patří snad k vůbec nejdůležitějším nahrávkám domácí nezávislé scény.
Iva Bittová je jedním z mála českých umělců, jejichž hudební interpretace přesahuje hranice několika žánrů. Rozsah jejích aktivit je pozoruhodný – v hudbě od vlastních interpretací lidových písní přes experimentální jazz, rock až po houslové aplikace skladeb vážné hudby a operní zpěv.
Od roku 1978 byla
členkou Divadla na provázku (dnes Husa na provázku), kde na sebe upozornila rolí Eržiky ve hře
Balada pro banditu. Od roku 1984 vystupovala jako zpěvačka a houslistka s vlastními písněmi na lidové texty, také se známou brněnskou
formací Dunaj a později se
Škampovým kvartetem. V roce 2004 účinkovala v newyorské
Carnegie Hall v roli Elvíry v Mozartově opeře Don Giovanni. Na tuto spolupráci pak navázala několika koncerty s tamní formací Bang On A Can All Stars, které vyvrcholily vydáním alba
Elida. V roce 2007 se rozhodla dočasně přestěhovat do Spojených státu do údolí Hudson Valley ve státě New York. V roce 2015 na Masarykově Univerzitě v Brně obdržela
titul bakaláře ve studijním oboru Teorie a provozovací praxe staré hudby a v roce 2018 akademický
titul magistra ve studijním oboru Hudební věda. V roce 2018 uprostřed přírody založila privátní hlasovou školu
Žingora.Vladimír Václavek ... český hudebník, jehož tvorba je ovlivněna alternativním rockem a world music.
V osmdesátých letech působil jako kytarista a baskytarista brněnských rockových skupin Dunaj a E, později se vydal na sólovou dráhu. Jako instrumentalista, zpěvák, skladatel a autor textů (zhudebnil také poezii
Bohuslava Reynka, Antonína Přidala a dalších autorů) vydal alba, často
meditativně laděné hudby: Jsem hlína, jsem strom, jsem stroj (1994), Písně nepísně (2003), Ingwe (2005) a Barvy Radugy (2015). Nahrál spolu s kytaristou Josefem Ostřanským a zpěvačkou Zuzanou Jelínkovou baladické album Domácí lékař (1996), s Ivou Bittovou dvojalbum Bílé inferno (1997) a s bubeníkem Milošem Dvořáčkem experimentálně rockové desky Život je pulsující píseň (2007) a desku Edel (2011). Byl spoluzakladatelem
moravsko-japonsko-francouzského hudebního seskupení
Rale (Šelest), se kterým natáčí tři úspěšná alba, na nichž je slyšet
„šelest“ šesti jazyků a inspirace kulturami několika kontinentů. Společně s hostujícími muzikanty z alba
Bílé inferno zakládá posléze s Ivou Bittovou
téměř jazzové seskupení Čikori, dále působí v kapele
V.R.M., postupně v něm ale sílí nutkání vydat se na samostatnou dráhu.
Vydal
básnické sbírky Stín stromu (1994) a Obrazy cesty (2000) a
knihu Neviditelný svět (2013), inspirovanou jeho
zkušenostmi s šamanismem.
Prohlédněte si příběh Ivy Bittové a Vladimíra Václavka, ikon české nezávislé hudební scény s unikátním multigenrovým přesahem a mezinárodním vlivem.
Iva Bittová a Vladimír Václavek jsou významní čeští hudebníci, známí svými unikátními hudebními projekty a experimentální tvorbou.
Bílé Inferno je dvojalbum Ivu Bittovou a Vladimírem Václavkem, které je považováno za jedno z nejdůležitějších děl na nezávislé hudební scéně.
Iva Bittová je ovlivněna více hudebními žánry včetně lidových písní, experimentálního jazzu, rocku a klasické hudby včetně operního zpěvu.
Vladimír Václavek se podílel na mnoha hudebních projektech, včetně spolupráce s formacemi jako Dunaj, E a mezinárodní hudební seskupení Rale.
Jeho hudba je ovlivněna alternativním rockem, world music, stejně jako literárními díly, jako jsou poezie Bohuslava Reynka a Antonína Přidala.
Iva Bittová získala bakalářský titul ve studijním oboru Teorie a provozovací praxe staré hudby a magisterský titul v oboru Hudební věda na Masarykově univerzitě v Brně.
Jedním z mezinárodních úspěchů Ivy Bittové je vystoupení v Carnegie Hall v New Yorku v roli Elvíry v Mozartově opeře Don Giovanni.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.