Michal Kalhous patří k nejvýznamnějším českým art fotografům. Jeho příchod na scénu na počátku devadesátých let znamenal překročení všech dosavadních hranic. Systematickou prací pak Kalhous v dalších dekádách nově definoval, co je to česká výtvarná fotografie.
V projektu Host do domu Michal Kalhous nachází nový výraz v neobvyklé, polo-přírodní, polo-industriální lokalitě, kde instaluje své fotografie, aby vytvořil prostor k osobní meditaci. K jeho umění synergicky přibyla technologie, díky níž může návštěvník konfrontovat své vidění světa kdykoli, v každou denní a noční hodinu.
Projekt Host do domu je instalací fotografií a dalších objektů v synergii s prostředím. Není výstavkou technologií. Záměr k původnímu konceptu ještě do nějaké míry technologii přidat vznikl původně z potřeby, ryze utilitárně.
Chtěli jsme plně využít potenciál místa. Stará zemědělská hala, kakofonie zvuků, vítr a bušení deště. Absurditu zážitku z toho místa jsme chtěli umocnit možností zažívat je opravdu kdykoli, bez přítomnosti jiných lidí, v jakoukoli denní i noční dobu, bez ohledu na den v týdnu. Protože producentem výstavy je technologická společnost, bylo logické sáhnout po technologii.
Runářovská instalace je dost možná vůbec první expozicí a výstavní budovou na světě plně řízenou umělou inteligencí. AI je jediná, kdo zde za provozu rozhoduje, kdo sleduje diváka, reaguje na něj, pečuje o něj. Mluví s ním. Snaží se být extenzí konceptu Michala Kalhouse, být přirozená.