Nejnovější inscenace Studia Hrdinů s názvem Aparát je divadelní adaptací povídky V kárném táboře Franze Kafky. Vznikla v mezinárodním inscenačním týmu, ve spolupráci s německou uměleckou scénou Junge Oper im Nord Stuttgart. Kafkův příběh o exekuci v režii Kathariny Schmitt má premiéru 15. března.
Povídka V kárném táboře vypráví příběh cestovatele, který přichází do trestanecké kolonie neznámo kde. Táborem ho doprovází důstojník a pyšně ho seznamuje s neobyčejným popravčím strojem. Po fantaskním popisu fungování aparátu se cestovatel stává svědkem opravdové popravy. Sleduje popravčí stroj, který zbavuje tělo života. Jeho původně nezúčastněný pohled cizince je náhle zatížen nečekanou odpovědností.
Inscenace Aparát je studií hned několika aparátů – nejen popravčího stroje, ale i mocenského aparátu v trestanecké kolonii. V neposlední řadě upozorňuje na fenomén voyeurismu a odpovědnosti člověka coby diváka.
Skličující příběh Kafkovy povídky herecky ztvární Ivana Uhlířová, Jakub Gottwald, Pasi Mäkelä a experimentální zpěvák Vojtěch Šembera. Jeviště zaplní popravčí stroj navržený scénografem Pavlem Svobodou. Velkou roli hraje i nekončící hudební stopa, jejímž autorem je skladatel Christoph Wirth.
autor: Franz Kafka
překlad: Vladimír Kafka
režie a adaptace: Katharina Schmitt
dramaturgie: Ján Šimko
scéna: Pavel Svoboda
kostýmy: Patricia Talacko
hudba: Christoph Wirth
světelný design: Václav Hruška
asistentka režie: Veronika Macková
vizuál: Lucie Rosická (textilní obraz), Jan Bouček (grafika)
hrají: Ivana Uhlířová, Jakub Gottwald, Pasi Mäkelä, Vojtěch Šembera
Studio Hrdinů // Aparát - trailer
Autorka videa: Dita Havránková
Aparát, divadelní adaptace Kafkovy povídky, zkoumá mocenské a etické otázky. Premiéra 15. března, režie Katharina Schmitt.
Aparát je divadelní inscenace, která je adaptací povídky V kárném táboře od Franze Kafky.
Inscenaci Aparát režíruje Katharina Schmitt.
Premiéra inscenace Aparát je naplánována na 15. března.
Divák může vidět popravčí stroj navržený scénografem Pavlem Svobodou a nekončící hudební stopu od Christopha Wirtha.
Ve hře jsou použity kostýmy od Patricie Talacko, světelný design Václava Hrušky, a vizuály od Lucie Rosické a Jana Boučka.
Inscenace zkoumá téma odpovědnosti a voyeurismu v kontextu mocenského aparátu v trestanecké kolonii.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.