Rozsáhlý projekt zaměřený na umění 90. let mapuje klíčové umělecké tendence dané doby – divokou svobodu, hledání identity, nová média. Prezentuje díla téměř čtyřiceti autorů začínajících právě v porevolučním období a vnášejících do umění zcela nové impulsy.
Celou výstavou prostupuje téma svobody, která byla v dané dekádě hnací silou mnoha proměn. A podobně jako v období dospívání jednotlivce, tak i svoboda společnosti procházela vývojem od euforie ke zklidnění, od divokosti k rozvaze.
Jádrem pak jsou tři klíčové problémy, které umění devadesátých let dominovaly. Prvním z nich je hledání identity – kolektivní i soukromé. Identita se objevovala v různých kontextech – postkomunistickém, globálním, regionálním, soukromém i veřejném. Od monumentální malby s dozvuky postmoderny po multimediální přístupy a manipulovanou fotografii. Druhým esenciálním problémem je hledání odpovědi na otázku, co je to umění? Proti tradičním uměleckým přístupům vystupují nová média, digitální a technický obraz, ale také nejrůznější experimenty s formou i funkcí díla. Závěrečný oddíl pak ukazuje výraznou změnu přelomu tisíciletí, cestu k přirozenosti a vyzrálosti.
Prozkoumejte klíčová umělecká díla devadesátých let v České republice, zahrnující svobodu, identitu a nová média.
Hlavní témata umění devadesátých let zahrnovala hledání identity, otázku 'co je to umění?' a změnu přelomu tisíciletí, které vedly k přirozenosti a vyzrálosti.
Svoboda byla hlavní hnací silou mnoha proměn v umění devadesátých let, podobně jako vývoj společnosti prochází od euforie ke zklidnění a od divokosti k rozvaze.
Na výstavě jsou prezentována díla téměř čtyřiceti autorů, kteří začínali v porevolučním období.
V devadesátých letech umění začalo zahrnovat nová média, digitální a technické obrazy a experimenty s formou a funkcí díla.
Dva hlavní problémy byly hledání identity a definování toho, co je to umění.
Umělecké formy zahrnovaly monumentální malby s dozvuky postmoderny, multimediální přístupy a manipulovanou fotografii.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.