Bludiště na Petříně bylo původně zbudováno jako pavilon Klubu českých turistů na pražské Jubilejní zemské výstavě 1891.
Postavil jej pražský tesařský mistr
Matěj Bílek podle projektu
architekta Antonína Wiehla. lnspirací pro stavbu bludiště mu bylo patrně zrcadlové bludiště ve
vídeňském Prátru. Dřevěná budova bludiště stála původně v blízkosti nároží Průmyslového paláce, o rok později byla
přemístěna na Petřín vedle Petřínské rozhledny. Stavba je pokusem o vytvoření podoby někdejší gotické vyšehradské brány zvané Špička, postavené ve druhé polovině 14. století Karlem IV. Budova bludiště je zároveň dokladem představ o gotickém stavebnictví na konci 19. století.
V prostředním sále se nachází
diorama znázorňující boj Pražanů se Švédy na Karlově mostě roku 1648. Nezvyklá kombinace trojrozměrné scény s malbou Hradčan na pozadí je dílem bratrů Adolfa a Karla Liebscherových a Vojtěcha Bartoňka.
V obou bočních sálech byla v průběhu doby nainstalována
zrcadla, přičemž levá místnost objektu byla v roce 1911 vybavena různě vypouklými a vydutými zrcadly (tzv. síň smíchu). Celkem se v bludišti nachází
35 obyčejných a 12 zkreslujících zrcadel.
Prozkoumejte historii a unikátní atrakce Zrcadlového bludiště na Petříně, které láká turisty svými gotickými prvky a zajímavými expozicemi.
Zrcadlové bludiště postavil pražský tesařský mistr Matěj Bílek podle projektu architekta Antonína Wiehla.
Bylo zbudováno jako pavilon pro Klub českých turistů na pražské Jubilejní zemské výstavě v roce 1891.
Inspirací bylo pravděpodobně zrcadlové bludiště ve vídeňském Prátru.
Je pokusem o vytvoření podoby někdejší gotické vyšehradské brány zvané Špička.
Reprezentuje období gotického stavebnictví na konci 19. století.
Zobrazuje boj Pražanů se Švédy na Karlově mostě v roce 1648.
Diorama je dílem bratrů Adolfa a Karla Liebscherů spolu s Vojtěchem Bartoňkem.
V bludišti se nachází celkem 35 obyčejných a 12 zkreslujících zrcadel.
Síň smíchu nabízí různě vypouklá a vydutá zrcadla, která zkreslují odrazy.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.