Ve Smržovce byla již v roce 1912 vybudovaná první sáňkařská dráha. Současná závodní dráha pochází z let 1972 – 1975. Je dlouhá 1 020 m, má převýšení 82 m, raritou je kruhová 400° zatáčka.
Současná dráha je dlouhá 1020 m, má převýšení 82 m, dosahuje se zde průměrná rychlost 79,6 km/h, maximální rychlost je 103 km/h a raritou je kruhová 400stupňová zatáčka.
V dnešní době slouží dráha kromě závodů také k výcviku zahraničních závodníků, kteří jsou s jejími kvalitami velice spokojeni. Tréninky i závody na dráze probíhají v létě i v zimě, a pokud budete mít štěstí, můžete zhlédnout i zajímavé a ojedinělé závody v ČR. Sáňkařskou dráhu vlastní sportovní oddíl TJ Saně Smržovka, jehož členové již pro Smržovku získali nemálo úspěchů i medailí z mezinárodních i světových sportovních událostí.
Další zajímavostí Smržovky je železniční viadukt, který je jedním z nejkrásnějších železničních viaduktů v ČR. Viadukt má celkem 9 otvorů přemostěných půlkruhovými kamennými klenbami a jeho délka včetně opěr je 123,5 metru.
První sáňkařská dráha ve Smržovce byla vybudovaná v roce 1912.
Současná závodní dráha ve Smržovce pochází z let 1972 - 1975. Je dlouhá 1020 metrů, má převýšení 82 metrů a unikátní 400° kruhovou zatáčku.
Na dráze ve Smržovce dosahuje průměrná rychlost 79,6 km/h, zatímco maximální rychlost může dosáhnout až 103 km/h.
Dnes je sáňkařská dráha ve Smržovce využívána pro závody, výcvik zahraničních závodníků a pořádání speciálních závodních akcí v létě i v zimě.
Jedním z unikátních prvků sáňkařské dráhy ve Smržovce je kruhová 400° zatáčka.
Sáňkařskou dráhu ve Smržovce vlastní sportovní oddíl TJ Saně Smržovka.
Členové sportovního oddílu TJ Saně Smržovka již získali nemálo úspěchů a medailí z mezinárodních i světových sportovních událostí.
Ve Smržovce je možné navštívit železniční viadukt, který je považován za jeden z nejkrásnějších v České republice.
Železniční viadukt ve Smržovce má 9 otvorů přemostěných půlkruhovými kamennými klenbami a jeho celková délka včetně opěr je 123,5 metru.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.