Pořádáte zajímavou akci, vlastníte výbornou restauraci, stylové bistro či útulný penzion a na Kudy z nudy je nevidíte? Není nic jednoduššího než je na web přidat. Jejich vložení je zdarma a zabere vám jen chviličku.
Jednou z podmínek je však zajištění vzájemné prezentace, tedy umístění odkazu či aktivního banneru Kudy z nudy na webové stránce provozovatele. V případě, že provozovatel nemá vlastní webové stránky, lze publikační podmínky splnit uvedeným způsobem na partnerském webu (např. místa konání či turistického informačního centra) a současně odkazem na www.kudyznudy.cz na facebookovém profilu akce či aktivity.
Nezapomeňte se zaregistrovat, můžete pak následně své články editovat. K dispozici máte také podrobné statistiky své prezentace. Vlevo kliknete na Přihlásit se a následně se zaregistrujete, vyplníte svůj e-mail, jméno a heslo a potvrdíte svou registraci.
Krok po kroku: Vložení nového článku na Kudy z nudy
Vpravo na kterékoliv stránce v zeleném rámečku je odkaz vložit článek, na něj kliknete.
Rozmyslete se, zda budete zadávat jednorázovou akci, která má ohraničenou dobu trvání (například festival, divadelní představení, workshop, apod.), nebo zda chcete vložit článek o aktivitě, která je celoroční (například restaurace, muzeum, stezka, apod.). Ostatně na to se vás web přímo ptá.
Akce = má datum zahájení a datum ukončení, může se opakovat.
Aktivita = nemá ohraničenou dobu trvání.
Pak již píšete jednotlivý článek. Nadpis stačí jednoduchý, například název vaší akce či aktivity, případně jej doplňte místem konání (například Festival jídla v Malé Vsi, Restaurace U Želvy v Dolní Horní, apod.). Určitě nepoužívejte všechna velká písmena. Pokud byste zaváhali, klikněte na nápovědu, kde máte vše hezky popsáno.
U akcí zadáváte zahájení a ukončení. U aktivit taková políčka ani neuvidíte.
Anotace má být stručná a výstižná, v pár větách vyjádřete, na co chcete čtenáře a čtenářky Kudy z nudy nalákat. Naopak v popisu se můžete rozepsat, přidat program akcí, přidat detailní popis aktiv, které dané místo nabízí. Můžete zvýraznit, co je podle vás důležité. Popis nemá obsahovat webové stránky, kontaktní údaje apod. Nebojte, na ty také dojde.
Následuje údaj o vstupném. V polích pro vstupné vyplňujte pouze čísla. Pokud potřebujete informace rozepsat podrobněji, využijte poznámku, kde můžete vše upřesnit, případně doplnit slevy apod.
V poli časová náročnost vypíšete, jak dlouho akce bude trvat v hodinách. Systém bere v potaz i půlhodinové časové rozpětí (například 0,5 či 1,5 hod.)
Máte na YouTube video k dané akci či aktivitě? Výborně, vložte odkaz na dané video, můžete přidat název videa a jeho popisek.
Váš článek nemusí mít fotografie, přesto asi tušíte, že to bude lepší. Nevkládejte plakáty (jsou špatně čitelné) a snímky s textem, vložte libovolný počet fotografií ve formátu.jpg. Fotografie by měly ideálně být na šířku a měly by být v rozměru nad 1000 pixelů (pokud si nejste jistí rozměry, zjistíte to tak, že v souboru na danou fotografii kliknete myší vpravo a rozkliknete si vlastnosti a následně podrobnosti). Fotografie můžete řadit dle vašeho výběru.
Následně vás stránky provedou zadáním kontaktních údajů, jako jsou adresa, telefonní číslo, e-mail, web, případně Facebook či Instagram. Můžete přidat otevírací dobu a co je důležité odkaz na web, kde je zpětný odkaz na Kudy z nudy.
Ve třetím kroku zařadíte akci/aktivitu do jedné, nebo více kategorií. Povinné je i doporučení, jedná se o místo vhodné pro děti, mladé, jedná se o pohodový typ či aktivní typ dovolené (pohodovou myslíme například výstavu, aktivní sportovní akci).
A to je vše, nyní redakce Kudy z nudy váš článek schválí a zveřejní, zpravidla to trvá do dvou dní.
Příklady dobré praxe aneb jak to dobře funguje
Pro efektivní prezentaci, která vám přivede co nejvíce našich čtenářů je důležité včasné vložení záznamů a pravidelná aktualizace. Redakce doporučuje vložit akce nejméně 3 týdny předem, takový záznam se ve vyhledávačích dobře zaindexuje a uživatelé si mohou svůj program v předstihu naplánovat.
Aktivity se zobrazují bez omezení doby trvání, pravidelně ve vašem profilu doplňujte nové informace z vaší nabídky a poupravte je, pokud nastala jakákoli změna.
Jestliže vydáte tiskovou zprávu týkající se např. významných novinek sezony, výročí a zajímavostí, budeme rádi, když nám ji do redakce Kudy z nudy včas zašlete. Informace propojíme s vašimi záznamy a využijeme v sekci redakčních aktualit na našich profilech na sociálních sítích. Nezapomeňte nám zaslat i aktuální fotografie v dobré kvalitě.
Máte další nápady na spolupráci nebo dotaz? Napište nám.
Příklady špatné praxe aneb jak to určitě nedělat
Když už jsme začali s příklady efektivní spolupráce, zmiňme i takové případy, které k dobrému výsledku nevedou, abyste se mohli těmto slepým uličkám vyhnout. Jestliže se chystáte vložit akci, určitě nemá smysl vkládat informace o nadcházejícím eventu po termínu konání a zpravidla ani den předem nebo v době, kdy již probíhá. Prezentujte své akce včas.
Nevkládejte místo fotografií plakáty, nejsou čitelné a ani použitelné v jazykových verzích mobilní aplikace. Pokud nemáte fotografii k dispozici, u záznamu se automaticky zobrazí ilustrační tematická fotografie zvolené kategorie. Nezapomínejte, že obrázky jsou nejlepším marketingovým argumentem. Správné a přesné kontaktní informace jsou samozřejmostí.
Dobré není ani vytváření duplicit. Pod duplicitním obsahem si představte velmi podobný nebo přesně ten samý obsah, např. více nabídek pro jedno místo provozovny nebo opakovaní akce. Pokud potřebujete provést změny ve svých textech, kontaktech či fotografiích, proveďte je ve vašem profilu.
Věděli jste, že...?
- Na Kudy z nudy je přes 200 tisíc článků
- Na Kudy z nudy bylo 23 milionů návštěv a přes 73 milionů zobrazených stránek v roce 2022
- Na Kudy z nudy je zaregistrováno téměř 100 tisíc uživatelů a uživatelek
- Kudy z nudy zveřejňuje každoměsíční statistiku návštěvnosti
- Aktivity, akce i doporučené redakční přehledy najdete také v mobilní aplikaci
- Část obsahu se zobrazuje i na partnerských webech
- Kudy z nudy je na sociálních sítí jako je Facebook či Instagram
- Všechny postupy vám napoví často kladené otázky