Výstava představí originální pojetí digitálního umění přírodovědce Pavla Bezděčky a ladných dřevěných soch s hloubavými tématy pedagoga Pavla Tomana.
Přírodovědec Pavel Bezděčka a někdejší ředitel jihlavské Střední školy stavební v Jihlavě Pavel Toman představí digitální umění a dřevěné sochy. Na první pohled dva odlišné světy spojují v umělecké tvorbě dva dlouholeté přátele a členy Spolku výtvarných umělců Vysočiny. Digitální umění, konkrétně computer painting, Pavla Bezděčky je fantazijním světem založeným na kombinaci kresby a počítačové grafiky mnohdy inspirované přírodou ve všech jejích detailech a emocích. Úprava počítačem umožňuje prostor a věci kolem nás vnímat odlišně, jakoby v jiném světě či dimenzi. Často diváka nutí o námětech přemýšlet v kontextu pomíjivosti času, mlhavé myšlenky či jiného světa. Tvorba ve dřevě Pavla Tomana se snaží postihnout zachycení času či motivy z vesmíru v ladných formách. Výtvarně obtížně uchopitelná témata dávají vzniknout osobitým dílům blízkým abstrakci v kombinaci s jemně opracovaným dřevem.
Představení unikátního digitálního umění Pavla Bezděčky a abstraktních dřevěných soch Pavla Tomana, inspirované přírodou a vesmírem.
Hlavními umělci jsou přírodovědec Pavel Bezděčka a pedagog Pavel Toman.
Na výstavě jsou prezentovány digitální umění a dřevěné sochy.
Digitální umění Pavla Bezděčky je kombinací kresby a počítačové grafiky, často inspirované přírodou a jejími detaily.
Pavel Toman ve svých sochách zpracovává témata jako zachycení času nebo motivy z vesmíru.
Počítačová úprava umožňuje vnímat prostor a věci v odlišném kontextu, často v jiné dimenzi nebo světě.
Sochy jsou ladné, často abstraktní s jemně opracovaným dřevem a obtížně uchopitelnými tématy.
Přírodní detaily inspirují a obohacují digitální umění, dodávají mu fantazijní prvek.
I přes odlišné médium, oba umělci skládají v umělecké tvorbě důraz na hloubavost a kontext.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.