V Dobřenicích u Hradce Králové objevíte bývalou cihelnu, nyní muzeum automobilů Cabrio Gallery, kde si prohlédnete československá auta, kabriolety a formule značky Metalex.
Dobřenická cihelna má příběh jako z filmu se šťastným koncem. Vlastnila ji totiž dcera
Karla Loevensteina, královéhradeckého rodáka a
významného českého průmyslníka, který byl mezi lety 1919 až 1939 generálním ředitelem koncernu Škoda Akciová společnost (dříve plzeňské Škodovy závody). A právě on se zasadil o fúzi s automobilkou Laurin & Klement. Když majitelka budovu prodávala, koupil ji okamžitě
pan Pavel Kalina, který prostory využil pro svou sbírku zhruba čtyřiceti strojů.
Kalinovým záměrem bylo, aby vznikla
ucelená sbírka poválečných kabrioletů značky Škoda, což si také splnil. První vůz v galerii je Škoda Rapid kabriolet z roku 1937 a pak následují další otevřené vozy, které v Československu vznikly. Uvidíte zde například zelenou
Škodovku 1102 Roadster z roku 1947 nebo
1200 Roadster z roku 1952. Nechybí však nejrůznější prototypy a zajímavé domácí přestavby. Jednou z nich je kabriolet z upravené
Felicie či Oktavie z roku 1963. Raritou je také
Škoda 110 L, čtyřmístný kabriolet, který jezdil v Bosně a Hercegovině. Dále je zde
Škoda 110 R coupé, Škoda 1000 MBX a mnoho sportovních speciálů,
Škoda Felicia s licencí FIA, Škoda Buggy, replika rallyového speciálu 120 S a několik vozů ze závodního poháru Freestyle.
Největší hvězdou galerie škodováckých veteránů je nablýskaná
Škoda 440 Karosa. Zkompletovali ji v závodě
Karosa ve Vysokém Mýtě, a to pouze v jediném kuse – mělo jít o výzkumný sportovní prototyp na testování nových technologií, do sériové výroby se nikdy nedostal. Velkou
440 Karosu vtipně doplňuje i
zmenšenina z roku 1960 – vyráběla ji Továrna dětských vozítek v Duchcově u Teplic a dochovaly se asi jen čtyři kusy!