Pomezí se záměrně profiluje jako divadelní uskupení zaměřující se na interaktivní performativní žánry rozvíjející současné podoby divadla. Většinu představení hrají v Karlíně.
Základy současného divadla Pomezí se začaly formovat při přípravě inscenace Letec – l'Aviateur na podzim roku 2014. Při ní se sešli Lukáš Brychta, Kateřina Součková a Štěpán Tretiag, kteří společně vytvořili první inscenaci tehdy ještě neformálního uskupení.
Letec měl podobu imerzivního divadla – specifické formy, která ve výkladu autorů spojuje interaktivní výtvarnou instalaci s hereckými akcemi a divákům dává určité množství svobody v průběhu představení. Se stejným hereckým týmem a některými výtvarníky se poté rozhodli využít zkušeností s touto formou a rozvinout ji v novém projektu nazvaném Pomezí. Při jeho přípravě získal spolek oficiální podobu i své jméno shodné se vznikající inscenací. Jeho jádro tvoří trojice zmíněných tvůrců, ustálené produkční zázemí a pravidelný okruh herců, hereček, scénografek a dalších spolupracovníků. Většina realizovaných projektů by se nemohla uskutečnit bez pomoci mnoha přátel a podporovatelů.
Ve spolupráci s Národním muzeem vznikla série interaktivních inscenací s edukačním přesahem věnující se českým osobnostem 19. století, v rámci projektu 1:1 prozkoumává možnosti interaktivních divadelních inscenací pro jednoho diváka a kromě čistě divadelních projektů se spolupodílí se na vzniku a uvádění několika larpových projektů, audiowalku či narativní instalaci.
Divadelní kritici za scénografii roku 2022 ocenili T. Gsöllhoferovou a E. Justichovou za představení Musí se žít uváděné v divadle Pomezí.