Stanici metra Střížkov udělila v roce 2009 Evropská asociace ocelových konstrukcí jedno z devatenácti mezinárodních ocenění za vzhled.
Stanice metra StřížkovPatrik Kotas, 2004 – 2008Při prodloužení metra trasy C vznikla na sídlišti Prosek také stanice Střížkov, navržená Patrikem Kotasem. Po vyhloubení stavební jámy došlo k vystavění železobetonového nástupiště, výstavbě ocelové konstrukce, vztyčení dvou mohutných obloukových nosníků a zastřešení prosklenou střechou. Podzemní nástupiště jsou boční, ale díky třem mostům, umístěným ve dvou úrovních, je umožněno cestujícím přecházet z jednoho nástupiště na druhé a v prostorách stanice se také nacházejí obchodní plochy. V plastickém vyjádření konstrukce odeznívá vliv mnoha dopravních staveb Santiaga Calatravy, jímž se autor snažil vytvořit akcent jednotvárného prostoru náměstí sídliště Prosek.
Poznejte stanici metra Střížkov v Praze, která získala mezinárodní ocenění za design a využívá inovativní architektonické prvky vlivem Santiaga Calatravy.
Stanici metra Střížkov navrhl Patrik Kotas.
Stavba stanice Střížkov probíhala v letech 2004 až 2008.
Při prodloužení metra trasy C došlo k vybudování stanice Střížkov.
V roce 2009 získala stanice Střížkov jedno z devatenácti mezinárodních ocenění od Evropské asociace ocelových konstrukcí za svůj vzhled.
Na stanici Střížkov lze vidět železobetonové nástupiště, ocelové konstrukce, mohutné obloukové nosníky a prosklenou střechu.
Na stanici Střížkov jsou nástupiště podzemní a jsou boční.
Design stanice Střížkov je ovlivněn dopravními stavbami Santiaga Calatravy, což se projevuje ve vyjádření konstrukce.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.