Třicet festivalových sklepů bude otevřeno v
Kyjově,
Miloticích, Vlkoši,
Vracově a
Bzenci.
Degustaci 300 vín přímo ve sklepech doprovodí však nejen
folklór v Kyjově, ale i ukázky napoleonské bitvy nebo křest sektu s názvem „1876“ v historických sklepech bzeneckého zámku. Půjde tak o velkolepé
zakončení hlavní vinařské turistické sezóny na jižní Moravě. Pořadatel ovšem slibuje, že nepůjde o masovou akci, počet vydaných vstupenek chce udržet pod 2000 – podobně jako minulé ročníky.
Celoživotní škola vína
Čím je
Festival otevřených sklepů jedinečný? Organizátoři během sedmi let trvání festivalu postupně představují různé vinařské regiony a nabízí tak de facto celoživotní seriál
poznávání vinařských obcí, vinařů a všech ročníků vín vinařské oblasti Morava. Hlavním cílem festivalu je však nabídnout
zážitek s vinaři a jejich víny. Letos je kromě degustací ve sklepech v nabídce také možnost ochutnat ledové a slámové speciálky vinařství Štěpána Maňáka nebo premiérové otevření prvních lahví sektu z produkce Zámeckého vinařství Bzenec, odkazujícím se v názvu na rok „1876“, kdy byl právě v Bzenci vyroben první sekt na Moravě.
Zmíněný sekt je vyroben tradiční francouzskou metodou ze stejných odrůd jako legendární Champagne (jen Pinot Meunier je nahrazen Ryzlinkem vlašským). Dobrým základem pro degustace bude široká nabídka lokálních specialit, především sezónních
husích lahůdek.
Na místě dostanou návštěvníci tištěnou brožuru s informacemi o všech vinařích, položkách programu, gastronomii i jízdních řádech autobusů, které zajišťují přepravu mezi festivalovými obcemi. Nezapomeňte si na
Festival otevřených sklepů 14. – 15. listopadu včas zamluvit ubytování a také si s předstihem rezervujte vstupenku, která vás vyjde na
864 Kč.
A na závěr pro zajímavost ještě několik statistik. Za povšimnutí stojí, že více jak 50 % návštěvníků tvoří ženy a konkrétně největší podíl tvoří návštěvnice mezi 19 a 29 lety. 30 % návštěvníků přijíždí z Prahy, ale kolem průměru 5 % si drží návštěvnost všechny kraje ČR. Pořadatelé si nejvíce váží toho, že až
75 % účastníků udává, že přicházejí na doporučení přátel.