V roce 2000 to byla prakticky ruina na zřícení. Tenkrát jen
o jeden hlas prošla oprava oproti zboření. Záchrana monumentální
jízdárny ve Světcích u Tachova, která je po španělské jízdárně ve Vídni druhou největší ve střední Evropě si vyžádala již několik desítek milionů korun. Unikát, jenž byl loni vyhlášen národní kulturní památkou, oslavuje 150 let od své dostavby.
Technicky velmi promyšlená stavba, jež v sobě snoubí prvky průmyslové architektury a aristokratické vznešenosti, je cenná svou unikátností. Velkolepá budova vystavěná v novorománském slohu v letech 1858 až 1860 na přání generála
Alfreda Windischgrätze má od loňska hotový návrh interiérů. Ke stavbě původně patřily hostinské pokoje, kovárna a stáje. Stavbou se rod Windischgrätzů velmi zadlužil a v roce 1945 jim majetek zabavil stát. Od té doby sloužila jako příležitostný sklad, poté ji využívala pohraniční stráž.
Objekt je po desetiletém úsilí kompletně staticky zajištěn, na řadu přicházejí interiéry. V rozsáhlé budově se počítá se stylovou restaurací,
výstavními prostory, větším a menším sálem, muzeem bylinkářství, šatnami pro umělce, klubovnou a bytem pro správce. Do budovy, která je nyní využívána pro koncerty, svatby a výstavy, se vejde 500 až 600 lidí. V současné době se v suterénu buduje sociální zázemí, v příští sezoně už by měly být návštěvníkům k dispozici toalety. Opravuje se také západní část druhého podlaží, kde se nacházely ubytovací místnosti.