Originální a výjimečné jsou například podmalby na skle, které tvoří Pavlína Jůnová z Horního Maxova, papírové vánoční ozdoby z Kartonážky Preussler, gotický nábytek Ladislava Kocoura Sluky z Jablonce nad Nisou a dřevořezby smržovského Lukáše Róky nebo obrázky z paličkované krajky Iva a Jany Kaplanových z Liberce. Dosud neznámé byly všem členům komise hlavolamy a puzzle pro nevidomé od liberecké firmy Lama Stone. Proslulé a dobře známé jsou naopak dřevěné hračky firmy Detoa Albrechtice. „Kategorii“ textilních hraček pro děti zastupují raspenavská rodinná dílna Šapitó a jablonecká Helababy. Ze širokého sortimentu dárkových a upomínkových předmětů liberecké firmy Porcelan-Glass ponese značku porcelánový hrnek s potiskem historického pohledu na Liberec.
Hodnotitelská komise, složená z devíti zástupců nositele značky a jeho partnerů, Libereckého kraje a samotných výrobců, se sešla 26. září a podle předem stanovených kritérií přihlášené výrobky bodovala. Nejde přitom o žádnou soutěž, cílem je přidělit značku výrobkům, které jsou místního původu, svou kvalitou a estetickými hodnotami dobře reprezentují oblast Jizerských hor a v celém cyklu výroby i spotřeby jsou šetrné vůči životnímu prostředí.
Slavnostní předání certifikátů novým nositelům proběhne ještě v říjnu. K dosavadním 24 nositelům značky, jejichž certifikáty jsou platné do konce roku 2012, tak přibudou další, opět s dvouletým oprávněním označit své výrobky značkou Regionální produkt Jizerské hory. Do konce října se medailony nových nositelů značky objeví na www.jizerske-vyrobky.cz a do konce roku 2011 bude aktualizován tištěný katalog výrobců.
Značka vznikla v roce 2010, jejím správcem je Místní akční skupina Mikroregionu Frýdlantsko a partnery město Smržovka a sdružení Jizerské hory – turistický region Liberecko, Jablonecko, Frýdlantsko a Tanvaldsko. Díky dotaci z Programu rozvoje venkova byl vydán katalog, vznikla www.jizerske-vyrobky.cz a výrobky s novou značkou byly společně propagovány na veletrzích a výstavách i trzích a jarmarcích. Na podobě značky i na samotné propagaci se v maximální míře podíleli sami výrobci. O rozšíření značky i na polskou část Jizerských hor zatím probíhají jednání a pokud budou úspěšná, mohla by příští certifikace v roce 2012 zahrnout celou oblast Jizerských hor.