Muzeum nabízí k prohlídce několik expozic v historie automobilky. S prvním samostatně zkonstruovaným automobilem se stal sen pánů Václava Laurina a Václava Klementa skutečností. Myšlenkou změny orientace výroby od jízdních kol a motocyklů směrem k automobilům se Laurin s Klementem zabývali již od roku 1900, kdy bylo v jejich oficiálním prospektu na motocykly značky Slavia doslova uvedeno „Laurin & Klement, továrna velocipedů, motocyklů a automobilů Slavia, Mladá Boleslav (Království České).“
Cesta k prvnímu automobilu z Mladé Boleslavi byla tehdy ještě dlouhá, ale počaly se objevovat první konstrukční variace na téma dvoustopého vozidla. V Praze byl například 1. července 1900 představen quadricykl, u kterého spolujezdec seděl vpředu o něco níže před řidičem, o rok později se na vídeňské automobilové výstavě objevila další čtyřkolka, avšak již s volantem místo řídítek. Kresba možného prvního automobilu se objevila také na zdi mladoboleslavské továrny, a to už v roce 1902, přičemž na září 1903 se pak datuje fotografie zachycující před branami továrny čtyřmístný vůz, za jehož volantem seděl podle dobových zdrojů sám Václav Klement.
Řada vývojových stupňů přinesla své ovoce v roce 1905 a vyústila v první sériový automobil, který byl vyroben v mladoboleslavské továrně Laurin& Klement. Nejprve byl během dubnového autosalonu v pražském Průmyslovém paláci představen automobilový motor – dvouválec do V, který dával tušit, že výroba vlastního vozu je na spadnutí.
Během roku 1905 byly zhotoveny patrně dva funkční exempláře celého vozu Voiturette A a tyto automobily byly podrobovány jízdním zkouškám. Díky tomu se také 29. října 1905 jeden z nich dostal i na stránky prestižního vídeňského motoristického týdeníku Allgemeine Automobil-Zeitung, který uvádí nejen brzké uvedení na trh, ale také o automobilu hovoří jako o voiturettě, čímž potvrzuje označení prvního automobilu vyrobeného v Mladé Boleslavi. Stejná fotografie s dalšími doplňujícími informacemi se koncem roku 1905 objevila také na titulní straně českého týdeníku Sport a hry.
Součástí Škoda Auto Muzea je i restaurátorská dílna. Zde probíhá pravidelná údržba muzejních sbírek a také restaurování nově získaných historických modelů Škoda.