Trať do Jáchymova zanikla před 56 lety, kdy po omezení těžby uranu přestala být potřeba. Nyní nově ožila v podobě
jedinečné cyklostezky, která začíná
v ostrovském Horním Žďáru a končí u
bývalého nádraží v Jáchymově. Stezka je široká 2, 5 metru, dosahuje převýšení 110 metrů a místy vede až 10 metrů nad silnicí I/25. K zajímavostem na trase patří
původní železniční tunel z roku 1896 anebo fakt, že
původní železnice měla údajně
největší stoupání v České republice.
Vlaky začaly z Ostrova do Jáchymova jezdit koncem 19. století, avšak
trať měla téměř po celou dobu své existence
velké problémy – vlaky jezdili kvůli prudkému stoupání
velmi pomalu, občas uvázly, a řada cestujících a nakonec i státní dráhy dávaly
přednost dopravě po silnici. Již ve 30. letech byla zrušena osobní doprava a nahrazena autobusem.
Opětovné zprovoznění dráhy přišlo
během druhé světové války a hlavně po ní v souvislosti s rozsáhlou
těžbou uranu v okolí Jáchymova a jeho přepravou do Sovětského svazu. Později však bylo rozhodnuto o přesunu dopravy na souběžnou silnici.
V roce 1957 do Jáchymova přijel
poslední "Hurvínek" a koleje tak nadobro utichly.