S
motocyklovým sportem a závody se
Brno setkalo poprvé už v roce 1903, kdy se na silnici z Brna do Vídně jely tři distanční závody motocyklů. Nejdůležitějším bodem v historii silničních závodů v Brně byl vznik
Masarykova okruhu v roce 1930.
Cílem
výstavy Brno na dvou kolech je především
složit hold všem nadšeným jezdcům,
konstruktérům,
mechanikům a ostatním, kteří stáli u zrodu brněnského okruhu a okruhového závodění vůbec. Byli to hrdinové, kteří usedali za volanty či řídítka leckdy nespolehlivých strojů a vydávali se vstříc dobrodružství doslova s větrem o závod.
Jen díky jejich odvaze se zkoušely nové koncepce a mohly tak být vyvíjeny další moderní, dokonalejší a rychlejší stroje.
Základ výstavy tvoří
exponáty ze soukromé sbírky Václava Svobody,
zahraniční i české silniční závodní motocykly různých kategorií. Velmi atraktivní jsou motocykly, které byly
stavěny soukromě leckdy jen v několika kusech, a přesto dosáhly velice dobrých výsledků (např. FB Ravo 125, Perti 80 etc.). Prohlédnout si můžete také
dva motocykly z produkce Metalexu, které v současné době jsou k vidění už jen velmi zřídka.
Díky aktivní spolupráci s Automotodromem Brno jsou vystaveny také
moderní stroje jako například
FTR M210 Cardion AB 2010 brněnského jezdce Karla Abrahama. Nedílnou součástí výstavy jsou také dva
infopointy a
filmová projekce (záznamy ze Závodů družby národů, Velkých cen ČSSR i ze současnosti).