Nejprve pracoval ve Vídni mj. i pro firmu
Austro Daimler, tam zkonstruoval i závodní automobil Sasha pro hraběte Kolowrata. Po odchodu z Austro Daimleru působil
Ferdinand Porsche u Daimleru (
Mercedes-Benz) i v rakouském Steyeru, ale závodní automobily zvané stříbrné šípy vyvíjel i pro značku Auto Union.
Poté ve 30. letech (1931) založil
vlastní konstrukční kancelář. Z jeho dílny vzešel i
populární lidový automobil VW Brouk. První automobil model 356 ovšem spatřil světlo světa až po válce, v roce 1949. A vyráběl se i ve verzi bez střechy. Slavný konstruktér zemřel ve věku 75 let ve Stuttgartu, hrob má v horském městečku Zell am See. Jeho potomci úspěšně pokračují v konstrukci a výrobě aut, např. i legendárního
Porsche 911.
Ve Vratislavicích naleznete jeho
rodný dům i s expozicí a závodním speciálem Porsche 919 s hybridním pohonem.