Snová audiovizuální kompozice Jana Komárka, v níž se na průhledných oponách prolínají díla mistrů malířství s živou hudbou na barokní nástroje. Viola da gamba v podání Melusine de Pas – Srovnal a cembalo v podání Moniky Knoblochové rozezní prostor v dialogu s obrazem, který vybízí k imaginaci.
Labyrint zvuku a obrazu
Film, promítaný na průhledné opony, na kterých se pozvolna prolínají obrazy velkých malířských mistrů od renesance, baroka, romantismu i surrealismu, až po imaginativní umění, předkládá divákovi snový svět, pocitový příběh barev a tvarů, které se pozvolna překrývají a vytvářejí tak nové pocity a souvislosti. Hudba zde není jako ilustrační element, ale jako součást obrazu, ve kterém se barvy potkávají s tóny a souzní.
Živá hudba na barokní nástroje v podání Melusine de Pas – Srovnal – Viola da Gamba a Moniky Knoblochové – cembalo. Zazní zde hudba skladatelů jako J.H.d'Anglebert, G. Le Roux, L. Couperin, J.N.P. Royer, J.M. Leclair, J.Ph.Rameau a další. Nástroje jsou nazvučeny, aby v některých pasážích bylo možné se zvukem pracovat. To pak poskytuje interpretům prostor pro zvukovou improvizaci.
Propojením živé hudby a obrazu otevíráme další rozměr, který ocení jak milovníci výtvarna, tak i klasické hudby a zároveň i divák, otevřený scénickému experimentu.
Autorem konceptu, filmu a scénografem večera je Jan Komárek.
Projekt vznikl za podpory Ministerstva Kultury ČR.
JAN KOMÁREK
Tvůrce alternativních, pohybových projektů a experimentálních filmů, světelný designér/výtvarník s mnohaletou praxí v Kanadském Torontu a Montréalu, kde získal několik cen Dora Mavor Moore za nejlepší světelný design, režii a hudbu.
MÉLUSINE DE PAS – SROVNAL
Profesionální hráčka na violu da gamba a zpěvačka. Mezi soubory, s nimiž vystupuje na koncertech nebo nahrávkách, patří Collegium Marianum, Ensemble Inégal, Collegium 1704, Le Ricercar Consort, Czech Ensemble Baroque či Cappella Mariana. Kromě klasické hudby se aktivně věnuje hudbě experimentální.
MONIKA KNOBLOCHOVÁ
Cembalistka a hráčka na historické nástroje zaměřená na historicky poučenou interpretaci barokní hudby i soudobou hudbu. Studovala cembalo v Drážďanech, Kolíně nad Rýnem, Mnichově a v Praze na HAMU. Je držitelkou mnoha cen a ocenění (laureát MHS Pražské jaro, 16. Grosser Förderpreiswettbewerb Mnichov, Cena Nadace B. Martinů, Cena Společnosti B. Martinů, Davidoff Prix Česká republika, Česká taneční platforma). Nahrála celou řadu CD i snímků pro Český rozhlas. Pravidelně vystupuje jako sólistka i komorní hráčka doma i v zahraničí. Spolupracuje s řadou sólistů a souborů. Od roku 2008 pořádá vlastní koncertní řadu Hudební salón Café crème, spočívající v nových a vynalézavých dramaturgiích propojujících hudbu starou i moderní, mluvené slovo, tanec a divadlo. Vedle interpretační činnosti působí také pedagogicky (HAMU v Praze, Masarykova univerzita Brno, Letní škola barokní hudby v Holešově).