V sobotu 5. dubna 2025 se uskuteční první letošní jízda vlaku Národního technického muzea v čele s parní lokomotivou 464.102 „Ušatá" z roku 1940. Vlak pojede z Ústí nad Labem do Žatce a zpět.
Zájemci si mohou užít jízdu rekonstruovanou vlakovou soupravou
Národního technického muzea taženou parní lokomotivou a propojit zážitek z cesty s návštěvou
Žatce, kde tento den proběhne
zahájení nové sezony s bohatým programem.
Lákadlem akce je
opravená parní lokomotiva 464.102 Ušatá, významný provozní exponát ze sbírky NTM, která bude stát v čele vlaku. Lokomotiva je unikátním dokladem meziválečné československé konstrukční školy parních lokomotiv a sloužila na tratích do roku 1978 a poté byla předána do sbírek NTM. Během náročné renovace dokončené v roce 2023 se podařilo stroj uvést do bezvadného technického stavu zaručujícího dlouhodobou funkčnost. Byl mu navrácen reprezentativní vzhled odpovídající období 50. let dvacátého století. V soupravě vlaku budou zastoupena typická i unikátní vozidla vyrobená v 70. – 80. letech dvacátého století.
Vlak pojede po trase Ústí nad Labem (odjezd 9:15)–Teplice v Čechách–Bílina–Most–Chomutov–Žatec a zpět (odjezd z Žatce 16:08).
Vstupenky v předprodeji jsou zvýhodněny. Na perónech budou prodávány v případě, že nebude naplněna kapacita vlaku. Cena vstupenek na jízdu v předprodeji Ústí nad Labem–Žatec pro dospělé 350 Kč, děti 3 až 18 let 250 Kč. Děti do 3 let zdarma bez nároku na místo. Vstupenky lze koupit i na jízdy z dalších stanic.
Vychutnejte si unikátní jízdu historickou parní lokomotivou z Ústí nad Labem do Žatce s bohatým programem, počínaje 5. dubnem 2025.
První jízda se uskuteční v sobotu 5. dubna 2025.
Vlak táhne parní lokomotiva 464.102 'Ušatá' z roku 1940.
Jízda začíná v Ústí nad Labem a končí ve Žatci, se zpáteční trasou zpět do Ústí nad Labem.
Vlak cestuje přes Teplice v Čechách, Bílinu, Most a Chomutov.
V Žatci proběhne zahájení nové sezony s bohatým programem.
Cena vstupenek pro dospělé je 350 Kč a pro děti ve věku 3 až 18 let 250 Kč.
Děti do 3 let mohou cestovat zdarma, avšak nemají nárok na vlastní místo.
Souprava obsahuje typická i unikátní vozidla vyrobená v 70. - 80. letech dvacátého století.