O víkendu 7. a 8. října najdete v železničním muzeu v Lužné u Rakovníka jedinečnou přehlídku historických lokomotiv tzv. Bardotek. V sobotu i v neděli se na setkání Bardotek můžete svézt z Mostu a Prahy muzejním vlakem Národního technického muzea.
Nenechte si ujít jedinečnou příležitost vidět na jednom místě
velkolepou přehlídku historických motorových lokomotiv. Muzejní vlak
NTM se soupravou složenou z lokomotivy Bardotka T 478.1010 a osobních vozů řady Bai a BDa bude ve spolupráci s ČD, a. s., zajišťovat spoje mezi
Lužnou u Rakovníka a
Mostem.
Lokomotiva NTM T 478.1010 povede soupravu
osobních vozů ze 70. let řady Bai a BDa, které sloužily na našich tratích až do nedávné doby a v roce 2021 se staly součástí muzejní sbírky. Snahou Národního technického muzea je zachovat tyto dříve typické vozy v provozním stavu a přiblížit tak úroveň cestování v dané době široké veřejnosti. Lokomotiva NTM T 478.1010 byla vyrobena v roce 1967 v rámci I. série pod výrobním číslem 7015. Svůj
provoz zahájila 26. září 1967 v depu Praha-Vršovice. Nejdéle, a to přes dvacet let, sloužila v depu Praha-Libeň. 20. září 1980 byla těžce poškozena po střetu s automobilem. Při opravě jí bylo vyměněno celé čelo. V roce 2005 došlo k protočení obručí a byla odstavena. Součástí sbírek NTM se stala v roce 2008.
Osobní vůz řady Bai (1973-74)
Vozy Bai byly určeny výhradně pro vlaky vnitrostátní osobní dopravy. Jedná se o typické zástupce jedné generace osobních vozů států tzv. východního bloku. Sériová výroba vozů Bai probíhala v letech 1972 až 1975 ve vagonce Studénka. Dva z mnoha set vozů této řady vybralo NTM pro znovuzprovoznění a prezentaci veřejnosti v historické muzejní soupravě.
Osobní vůz se služebním oddílem řady BDa (1974)
Vůz BDa 51 54 82-40 000-6 vyrobený roku 1974 ve vagónce Bautzen (Budyšín) v bývalé NDR je úplně prvním vozem z rozsáhlé dodávky rychlíkových vozů se služebním oddílem pro tehdejší ČSD. Sloužil v domovské stanici Bohumín, odkud byl často nasazován do souprav rychlíků do Prahy nebo Brna. V pravidelné dopravě dosloužil v dubnu 2015. V roce 2021 byl získán pro sbírku Národního technického muzea a roku 2023 byl opět uveden do provozního stavu včetně původního provedení nátěru jako součást historické muzejní soupravy
NTM.
Jízdní řády zvláštních vlaků
Most – Lužná u Rakovníka (jede 7. a 8. 10. 2023)
TAM
Most: odjezd: 8:55
Chomutov město: odjezd: 9:13
Chomutov: příjezd: 9:16, odjezd: 9:19
Žatec: příjezd: 9:48, odjezd: 9:50
Lužná u Rakovníka: příjezd: 10:50
ZPĚT
Lužná u Rakovníka: odjezd:15:00
Žatec: příjezd:15:40 odjezd:15:42
Chomutov: příjezd:16:08 Odjezd:16:12
Chomutov město: odjezd:16:16
Most: příjezd:16:34
Praha – Lužná u Rakovníka (jede pouze 7. 10. 2023)
TAM
Praha hl. n.: odjezd: 9:03
Praha-Smíchov: příjezd: 9:10, odjezd:9:12
Hostivice: příjezd: 9:41, odjezd: 9:51
Kladno: příjezd: 10:05, odjezd: 10:13
Stochov: odjezd: 10:27
Lužná u Rakovníka: příjezd:10:50
ZPĚT
Lužná u Rakovníka: odjezd: 15:00
Stochov: příjezd:15:23 odjezd: 15:25
Kladno: příjezd:15:39 odjezd: 15:43
Hostivice: příjezd:15:57 odjezd: 16:00
Praha-Smíchov: odjezd: 16:30
Praha hl. n.: příjezd: 16:44