Výstava je koncepčně rozvržena do dvou částí a obě se vztahují ke krajině. První část představuje přírodní fotografické analogové záznamy, druhou tvoří obrazy, které jsou přesnou lidskou imitací mechanických digitálních komprimací.
Dílo Jiřího Šiguta (1960) přitahuje pozornost svou dlouhodobou koncentrací na čistě vizuální postižení rozporu mezi vědomím fyzické přítomnosti v konkrétním časoprostoru a možnostmi jeho autentického, všemi směry sjednocujícího záznamu. K tomuto cíli autor využíval nejprve médium analogové fotografie (aparát, později fotografický papír), v současnosti je to fotografie digitální. V obou přístupech klade důraz na zakládající, nikoliv uživatelskou potencialitu exaktního procesu fotografie (fotocesta u analogu, zápis binární partitury a její komprimace u digitálu). Z tohoto hlediska lze Jiřího Šiguta označit za „krajináře v rozšířeném a vztahově zproblematizovaném poli“.
Výstava je koncepčně rozvržena do dvou částí a obě se vztahují ke krajině. První část představuje přírodní fotografické analogové záznamy, druhou tvoří obrazy, které jsou přesnou lidskou imitací mechanických digitálních komprimací. Hostem Šigutova autorského projektu PROMĚNA KÓDU je konceptuální umělec Jiří Valoch zastoupený svými textovými díly, jež jinou formou odkazují k diferenci a zproblematizování banální a zdánlivě přehledné situace.
Kurátor výstavy: Petr Vaňous
VERNISÁŽ: SO / 26. 4. / 16:00
Podívejte se na unikátní výstavu Jiřího Šiguta, která mapuje jeho fotografickou cestu od analogové po digitální techniku a spojení s Jiřím Valochem.
Autorem výstavy je Jiří Šigut.
Výstava je rozdělena do dvou částí: první část zahrnuje přírodní fotografické analogové záznamy a druhou část tvoří obrazy, které jsou imitací mechanických digitálních komprimací.
Hlavním předmětem zobrazení jsou krajiny.
Hostem je konceptuální umělec Jiří Valoch.
Jiří Šigut používá analogovou fotografii a v současnosti se zaměřuje také na digitální fotografii a procesy, jako je komprimace binárních partitur.
Koncepce symbolizuje rozpor mezi vědomím fyzické přítomnosti a autentickými možnostmi záznamu, s důrazem na vizuální postižení tohoto rozporu.
Vernisáž se konala 26. dubna ve 16:00.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.