Tato akce již proběhla a není tedy aktuální. Prohlédněte si
aktuální akce v okolí této již neaktuální akce, prozkoumejte
aktuální akce v regionu Praha nebo navštivte
Gastronomické akce v celé ČR.
Že i pivo může nabídnout chvíle plné luxusu a rozmanitosti? To přesně vám chce na konci ledna dokázat pivovar Zichovec během svého jednodenního festivalu Winter Affair, který si pro vás nachystali 27. ledna v prostorách bývalého kostela Gabriel Loci na pražském Smíchově.
Pro tuto příležitost pozvali 24 špičkových evropských pivovarů, které budou na místě reprezentovat samotní pivovarníci a během dne tak budete moci ochutnat celkem 150 piv, které byly vybrány tak, aby přilákali ty největší fanoušky prémiových piv a ukázali kompletní rozsah světa luxusních piv komukoliv, kdo se rozhodne účastnit.
"Asi je třeba hlavně říct, že v Zichovci milujeme pivo a teda nejen to naše. Milujeme rozmanitost, kterou pivní svět nabízí, a tak jsme přišli s tímto nápadem. Na jeden den proměnit krásný prostor kostelu Gabriel Loci na chrám toho nejlepšího piva, vytvořit zážitek, vzpomínku, na kterou nikdo z účastněných jen tak nezapomene," prozrazuje svou vizi Miroslav Ostrý, který má na starosti nejen organizaci festivalu, ale i celý export pivovaru Zichovec. A právě jeho zkušenosti v zahraničí pro něj byli tou největší inspirací: "Loňský rok byl pro Zichovec skokový, vyrostli jsme nejen doma, ale i v zahraničí. Celkem jsme vyvezli pivo do 23 zemí a ve velké části z nich se účastnili nejrůznějších pivních festivalů. To nám dalo dvě věci: Jednak hromadu kontaktů na ty nejzajímavější sládky z celé Evropy, ale hlavně inspiraci, jak se dá takový festival vůbec dělat. Jako jeden celodenní zážitek, za jednotnou cenu a s těmi úplně nejlepšími pivy, co najdete."
Winter Affair totiž nedrží formát klasického pivního festivalu, jak ho známe u nás. Místo, aby si člověk platil piva zvlášť, zaplatí jednu vyšší cenovku a celý den pak může degustovat po malých skleničkách cokoliv se mu zlíbí. A že bude co! Zichovečtí nám kladli na srdce hlavně to, že jejich výběr piv prostě nemá obdoby, že jejich cílem je, aby lidé z festivalu odcházeli s pocitem nevěřícnosti, s pocitem, že co právě ochutnali jim nejen otevřelo obzory, ale úplně změnilo pohled na pivovarnictví a jeho rozmanitost. Procesy za rozhodováním nám blíže představil Adam Huml, pivní someliér a milovník piva, který našel domov v zichoveckém marketingovém týmu: "Nebudu chodit kolem horké kaše. Cena přes dva tisíce za vstupenku je dost. Ale myslím, že je snadno vysvětlitelná, piva, která do Prahy přivezeme totiž není žádná přehlídka industriálních ležáků. Návštěvníci budou mít šanci ochutnat velké množství piv, která jsou silově na úrovni vína a nejen tak. Každý z pivovarů, který jsme pečlivě vybrali přiveze to nejzajímavější ze své produkce. Ochutnáte extrémně silná piva stařená po dlouhé roky v sudech po tvrdém alkoholu. Piva s exotickými přísadami, ovocem nebo třeba piva fermentována spontánně, přírodně, tak jako před industriální revolucí. Zároveň jsme ale chtěli lidem nabídnout víc než jen ta piva. Proto jsme z každého pivovaru pozvali dvojici jejich zakladatelů a/nebo sládků, kteří si svá piva na festivalu odprezentují. I proto jsme chtěli ze zážitku eliminovat finanční transakce. Nemůžete si pozvat světového sládka a chtít po něm, aby stál za kasou."