Lávka přes řeku Lubinu v Příboře je jedinečná segmentová konstrukce první svého druhu na území ČR. Lávka slouží výhradně pro pěší a cyklistickou dopravu.
Lávka je navržena jako
prostý nosník o rozpětí 35 metrů, který je vytvořený sepnutím 5 dvoukomorových segmentů délky 7,2 m, šíře 2,5 m a výšky 0,8 m. Ze statického hlediska má nosná konstrukce
unikátní štíhlostní poměr výšky ku délce 1:44. Díky výjimečné trvanlivosti a odolnosti může být povrch konstrukce přímo pochozí bez dodatečných hydroizolací a krycích povrchů. Objem lávky je vylehčen dvaceti rozměrnými polystyrenovými bloky.
Na lávce je navržen unikátní
vícenásobný systém ochrany předpínacích lan. Lávka je uložena na opěry pomocí dvojic ocelových válcových ložisek průměru 200 mm. Spodní stavba mostu je řešena standardními železobetonovými opěrami s kolmými křídly. Stavba je
založena na mikropilotách. Zábradlí mostu je tvořeno nerezovými sloupky s masivním dubovým madlem s integrovaným osvětlením.
Poznejte lávku přes řeku Lubinu v Příboře, první jedinečnou segmentovou konstrukci v ČR určenou pro pěší a cyklisty.
Lávka slouží výhradně pro pěší a cyklistickou dopravu.
Je to jedinečná segmentová konstrukce první svého druhu na území České republiky.
Rozpětí lávky je 35 metrů.
Lávka je vytvořena sepnutím 5 dvoukomorových segmentů.
Každý segment má délku 7,2 m, šířku 2,5 m a výšku 0,8 m.
Pro vylehčení jsou použity dvacet rozměrných polystyrenových bloků.
Lávka má unikátní vícenásobný systém ochrany předpínacích lan a zábradlí s integrovaným osvětlením.
Lávka je uložena na opěry pomocí dvojic ocelových válcových ložisek a opěry jsou z železobetonu s kolmými křídly.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.