Šenovka – kamenický motoráček je historický vlak, který jezdí po muzejní sklářské lokálce z České Kamenice do Kamenického Šenova a zpět.
Tato malebná muzejní železnice vedoucí z
České Kamenice do
Kamenického Šenova je posledním pozůstatkem místní dráhy
Česká Lípa – Česká Kamenice, na jejímž úseku by provoz zrušen v září roku 1979. Provoz zde byl obnoven sezónními vlaky roku 2016.
Trať je dlouhá přibližně 5 km a nachází se na pomezí
Českého Švýcarska a
Lužických hor, z větší části v
Ústeckém a částečně v
Libereckém kraji, a odbočuje ze železniční stanice Česká Kamenice, která se nachází na trati SŽDC č. 081 Děčín – Rumburk. Provoz mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem se uskutečňuje pravidelně každou sobotu a neděli
od dubna do října, vlak získal přezdívku
Kamenický motoráček.
Z historie Šenovky
Od roku 2007 se začala psát
nová historie lokálky se zamýšlenou dlouholetou perspektivou železničního provozu. Dráha prošla důležitou rekonstrukcí, na které se podílel nespočet dobrovolníků. V letech 2008 – 2015 došlo k výměně poloviny pražců na celé dráze a ke generální opravě obou velkých přejezdů v České Kamenici a v Kamenickém Šenově. Na trati také došlo k postavení
4 historických mechanických návěstidel. Po rekonstrukci dráhy začala stoupat návštěvnost a turisté se sem opět začali vracet. Rokem 2016 se píše další část historie této regionální dráhy a
provoz dráhy se rozšířil na
7 měsíců v roce.
Prozkoumejte historii a krásu železnice Šenovka, ikonický vlak spojující Českou Kamenici a Kamenický Šenov skrze České Švýcarsko.
Trať železnice Šenovka je dlouhá přibližně 5 km.
Nachází se na pomezí Českého Švýcarska a Lužických hor, z větší části v Ústeckém a částečně v Libereckém kraji.
Provoz mezi Českou Kamenicí a Kamenickým Šenovem je každou sobotu a neděli od dubna do října.
Na trati lze vidět 4 historické mechanické návěstidla.
Provoz na trati byl obnoven v roce 2016.
Od roku 2008 do 2015 proběhla výměna poloviny pražců a generální oprava obou velkých přejezdů.
Po rekonstrukci začala návštěvnost stoupat a turisté se na trať začali opět vracet.
Pro tuto trať je typický 'Kamenický motoráček'.
Původní provoz na trati byl zrušen v září roku 1979.
Nová historie lokálky začala být psána od roku 2007.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.