Historická a modelová železnice se z obce Vrčeň přestěhovala do výtopny v Nepomuku. Historie výtopny v Nepomuku započala s narůstající nákladní přepravou již za doby Rakousko-Uherska.
Výtopna je rozdělena na bytovou část, která má tři podlaží a provozní část kde jsou dvě stání, ta jsou dnes rozděleny na dvě podlaží. V provozní části výtopny je v druhém podlaží umístěno v místě prvního stání modelové kolejiště TT
Zde si prohlédnete
funkční kolejiště TT – 24,5 m2, v měřítku 1:120, rozchod kolejí 12 mm, druhé největší v České republice. V kolejišti je umístěno
90 lokomotiv a 170 vozů, model lanové dráhy, 195 m kolejí a 105 výhybek.
V kolejišti TT uvidíte mimo jiné i železniční stanici Nepomuk z období let 1900-1958 s dobovými vozidly a budovami, včetně ruční točny a zbrojení parních lokomotiv, které se již nedochovalo.
Novým umístěním historické a modelové železnice je výtopna v Nepomuku.
Historie výtopny v Nepomuku začala s narůstající nákladní přepravou již za doby Rakousko-Uherska.
Výtopna v Nepomuku je rozdělena na bytovou část, která má tři podlaží a provozní část, která má dvě stání rozdělená na dvě podlaží.
Ve druhém podlaží provozní části výtopny je umístěné modelové kolejiště TT.
Na kolejišti TT si můžete prohlédnout funkční kolejiště o velikosti 24,5 m2, měřítku 1:120, s rozchodem kolejí 12 mm, které je druhé největší v České republice. V kolejišti je umístěno 90 lokomotiv a 170 vozů, model lanové dráhy, 195 metrů kolejí a 105 výhybek.
V modelovém kolejišti TT v Nepomuku můžete vidět železniční stanici Nepomuk z období let 1900-1958 s dobovými vozidly a budovami, včetně ruční točny a zbrojení parních lokomotiv, které se již nedochovalo.
Na kolejišti TT je umístěno 90 lokomotiv a 170 vozů.
Kolejiště TT používá rozchod kolejí 12 mm.
Modelové kolejiště TT má měřítko 1:120.
Na kolejišti TT je celkem 105 výhybek.