Takzvaný Wieserův dům v Terezíně patří mezi nejhonosnější budovy v pevnosti. Jakožto palác městského typu (téměř zámeček) jasně vystupuje z okolní vojenské i civilní zástavby svojí výškou, zdobností i dispozicí. Postavil jej Kaspar Wieser, hlavní dodavatel cihel terezínské pevnosti.
Palác si postavil Kašpar Wieser v letech 1784-1788, který byl hlavním dodavatelem cihel na stavbu
terezínské pevnosti. Po její dostavbě Wieser svůj palác prodal rakouské armádě, která zde zřídila
důstojnické kasino, jak se tehdy říkalo ubytování pro ty nejvyšší důstojníky posádky. A takto
sloužil různým armádám až cca do roku 2000.
Poté, co tehdy město opustila Armáda ČR,
zůstal palác prázdný a postupně chátrál.
V roce 2020 proběhla rekonstrukce objektu z programu IROP a tato perla
Terezína znovu získala celou svou krásu – vrátila se mu
podoba z přelomu 19. a 20. století. Část prostor od roku 2021 obsadí Centrum studií genocid, které v současné době sídlí v Dělostřeleckých kasárnách. V severním a jižním křídle budovy bude vytvořena stálá expozice o historii a současnosti genocidního jednání ve světě.
Prohlédněte si Wieserův dům v Terezíně, symbol vojenské i civilní architektury, který dnes hostí expozice a studie genocid.
Wieserův dům v Terezíně je honosná budova v pevnosti, která byla postavena Kasparem Wieserem během let 1784-1788. Původně sloužila jako důstojnické kasino.
Wieserův dům byl postaven v letech 1784-1788.
Po dostavbě terezínské pevnosti byl palác prodán rakouské armádě a sloužil jako ubytování pro nejvyšší důstojníky posádky až do roku 2000.
Po odchodu Armády ČR zůstal palác prázdný a chátral, až do rekonstrukce v roce 2020.
Od roku 2021 v Wieserově domě sídlí Centrum studií genocid.
Ve Wieserově domě je stálá expozice o historii a současnosti genocidního jednání ve světě umístěna v severním a jižním křídle budovy.
Kašpar Wieser byl hlavním dodavatelem cihel na stavbu terezínské pevnosti a později si zde postavil vlastní palác.
Rekonstrukce Wieserova domu proběhla v roce 2020 z programu IROP a vrátila budově její původní krásu z přelomu 19. a 20. století.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.