V expozici Muzea moto & velo najdete kolo Slavia No.001, úplně první exemplář, jenž v Čechách vyrobila v roce 1895 firma Laurin & Klement Mladá Boleslav. Muzeum vystavuje více než 70 jízdních kol a 60 motocyklů českých i zahraničních značek s řadou unikátů.
Soukromé muzeum historických bicyklů a motorek pana Tomáše Moravce bylo otevřeno 1. 6. 1998. Zakladatelem sbírky je sběratel a cyklistický závodník pan Jaroslav Vavřík (1913-1997). Jeho sbírka byla mnohokrát úspěšně vystavována v Čechách i v zahraničí. Například v Miloticích u Kyjova, v Muzeu Hlavního města Prahy, v Národním technickém muzeu Košice a Spišské Nové Vsi.
Legendární bicykly a jízdní kola
Muzeum nyní vystavuje více než 70 jízdních kol a 60 motocyklů s řadou unikátů. Na kolech najdete řadu technických zajímavostí jako např. kardanový hřídel vedený v pravé zadní trubce u kola Durkopp z roku 1918 nebo patentovanou teleskopicky odpruženou sedlovku na kole Václava Procházky z roku 1914, i kola s různými typy převodovek.
Kolo Slavia No. 001, první exemplář, jenž v Čechách vyrobila v roce 1895 firma Laurin & Klement v Mladé Boleslavi. Kolo Diana Special rok výroby 1894 vyrobené německou firmou Cycles Bielefeld, má převod vyřešen vloženým cévovým kolem na pomocné vidlici. Vysoké závodní kolo "kostitřas" Rudge, bylo vyrobeno v anglickém Coventry v roce 1885.
Unikátní motorky
Déle pak ucelenou sbírku předválečných motocyklů České Zbrojovky a.s. Strakonice (ČZ), od motorového kola ČZ 76 Kaktus až po motocykl ČZ 500, ale i skútr ČZ 501 s originální sajdkárou.
Opravdovým unikátem je motocykl Laurin & Klement – model L80 z roku 1905 s postraním vozíkem v původním zachovalém stavu.
Doplňky a příslušenství
V muzeu najdete též řadu dobových doplňků jako zvonky, výrobní štítky, zámky, světla, pumpičky, duše, sedla, brýle, plakáty, fotografie a mnoho dalších věcí.
Návštěvu muzea můžete také spojit s návštěvou skanzenu v Přerově nad Labem, kde jsou interaktivní programy během celého roku.