Železniční model České republiky, který vzniká
v Království železnic na pražském Andělu, se rozrostl o další dva kraje. Od 4. dubna mohou návštěvníci tohoto úžasného malého světa obdivovat modelové zpracování
Středočeského kraje a Prahy v měřítku 1:87, tedy H0. Přibylo 197 m
2 nových kolejišť, na kterých se bude prohánět celkem 21 vlakových souprav. Stejně jako v kraji Plzeňském, i v Praze jezdí tramvaje a novinkou je zpracování stanice metra Nádraží Holešovice s pojízdnou soupravou.
Modelové zpracování není v tomto projektu kopií skutečnosti. V každém kraji se model orientuje především na důležité železniční tratě a ty dále doplňuje o
technické či historické dominanty kraje, jeho charakteristickou krajinu a průmysl. Ve Středočeském kraji tak návštěvníci uvidí automobilky Škoda a TPCA, hrady Karlštejn, Křivoklát a Kokořín, Vrannskou a Štěchovickou přehradu, brdské lesy, ale třeba i horu Blaník s koncertem nebo muzeum vojenské techniky v Lešanech. Nad Prahou se vypíná Žižkovská televizní věž a o pár metrů dál Pražský hrad. Centrem je přirozeně Hlavní nádraží, z nějž vlaky jedou do Kolína, do Děčína a Ústí nad Labem i do Plzně. Jistě zaujme také Vozovna Střešovice a funkční tramvajový provoz v oblasti Smíchova. Centrem provozu pohyblivých automobilů jsou přirozeně dálnice D1 a D5, ze kterých najíždí autobusy na ÚAN Florenc.
Oba
nově otevřené kraje jsou součástí budovaného zjednodušeného železničního modelu České republiky a navazují na již provozované modelové zpracování Ústeckého, Karlovarského a Plzeňského kraje. Jejich výstavba trvala 9 měsíců a modeláři Království železnic při ní použili mimo jiné i
495 metrů kolejí, 185 metrů silnic, 4900 stromečků, 907 kusů pouličních, parkových a nádražních lamp, 350 typizovaných modelových stavebnic, 12 velkých modelů technických a historických dominant vytvořených na zakázku, 350 osobních a 264 nákladních automobilů a
více než 5000 figurek, které představují situace z reálného života.