Historický vlak se
Českým rájem rozjede v
sobotu 23. a 30. srpna 2025, kdy vyrazí na trasu
Turnov –
Sedmihory –
Hrubá Skála – Borek pod Troskami – Ktová –
Rovensko pod Troskami. Na cestu tam vyrazí v 9:51 a 11:43, zpět se vydá z
Rovenska do
Turnova ve 13:51 a 15:25. Historické
vagony Ce "Rybák" potáhne
parní lokomotiva "Babička 310.0134". Parní vlak zastavuje na všech nádražích a zastávkách.
Lokomotiva "Babička" byla původně označena jako "Litovel". Vyrobila ji První českomoravská továrna na stroje v Libni roku 1913 pro místní dráhu
Litovel – Senice. Po zestátnění v roce 1937 a přeznačení na "310.0134" jezdila ve výtopně
Olomouc, v letech 1951-1974 pak
v cukrovaru v Bedihošti. Odtud se po odstavení v
České Třebové a
Kořenově dostala v roce
1993 do Turnova. Zde byly zahájeny práce na jejím zprovoznění a
v roce
2003 byla lokomotiva zprovozněna.

Dvounápravové
vozy původní řady Ce byly vyráběny v letech 1938 až 1949 vagónkami koncernu
Ringhoffer. Celkem bylo vyrobeno 809 vozů. Vůz třetí třídy má tři malé a jeden velký oddíl s postranní chodbou. Jeho dobré jízdní vlastnosti zajišťují dva jednonápravové
podvozky Rybák. Vůz má 69 sedadel. V parním vláčku bude také zařazen vůz s občerstvením zařazen. Dále bude možné ve vlaku zakoupit
suvenýry se železniční tématikou. Prodej jízdenek probíhá přímo ve vlaku, a to v
hotovosti. V historickém vlaku se neuznávají jízdní doklady a slevy jiných dopravců, nelze uplatnit ani One Ticket. Vlak na svou trasu vyjíždí
za každého počasí!
Kam se vydat z vlaku na výlet?
Rovensko pod Troskami – místo jízdy zpět lze z Rovenska projít
Boreckými skalami s
Čechovou vyhlídkou, jednou z nejhezčích vyhlídek na
hrad Trosky (z nádraží po modré turistické značce) a
dojít na nádraží v Borku pod Troskami (2 km). Přes Borecké skály lze rovněž dojít do
Šťastné země (4,5 km). Z náměstí opačným směrem po modré značce lze navštívit rovenskou zvonici se
zvony srdcem vzhůru. Pokud se vydáte
z rovenského nádraží po zelené značce, můžete dojít až na
hrad Trosky (4,5 km).
Borek pod Troskami – zde lze navštívit
motomuzeum, kde se nachází unikátní sbírka historických motocyklů různých značek, které se vyráběly a brázdily v hojném počtu české i světové silnice ve 30.-70. letech minulého století. Tato stálá expozice skýtá více jak 80 exponátů.
Hrubá skála – od nádraží lze dojít přes Doubravice ke skalní věži Osudová a dále k
zámku Hrubá skála, i do srdce
Hruboskalského skalního města.
Sedmihorky – stejně tak můžete vystoupit v Sedmihorkách a okolo bývalých lázní dojít na
Janovu vyhlídku a pak se vrátit na
Hrubou skálu anebo projít skalním městem do
Turnova.
Turnov – pokud budete mít v
Turnově dostatek času, stihnete dojít na náměstí nebo podél řeky
Jizery do
Dolánek, ke určitě navštivte
Dlaskův statek. Nastoupit tu můžete i na Zlatou stezku
Českým rájem, která vás zavede na hrad Valdštejn a do
Hruboskalského skalního města.
Zažijte dobrodružství a objevte historické a přírodní skvosty Českého ráje na palubě historického parního vlaku.
Poslední prázdninové jízdy se konají v sobotu 23. a 30. srpna 2025.
Trasa začíná v Turnově a pokračuje přes Sedmihory, Hrubou Skálu, Borek pod Troskami, Ktovou a končí v Rovensku pod Troskami.
Vlak odjíždí z Turnova v 9:51 a 11:43.
Lze navštívit Borecké skály s Čechovou vyhlídkou, prohlédnout si dřevěnou zvonici nebo zavítat na hrad Trosky.
V parním vlaku je zařazen vůz s občerstvením.
Součástí vlaku jsou historické dvounápravové vozy původní řady Ce a parní lokomotiva Babička 310.0134.
Jízdenky se prodávají přímo ve vlaku, a to v hotovosti.
Vůz třetí třídy má 69 sedadel.
Motomuzeum hostí unikátní sbírku historických motocyklů z let 30.-70.
Lokomotiva Babička byla původně označena jako Litovel a byla vyrobena roku 1913.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.