Bratři Gaston a René Caudronovi vyráběli od roku 1909 ve své firmě "Société des aeroplanes Caudron" v Issy-les-Moulineaux letouny. V prosinci 1913 letěl G-III poprvé a
v květnu 1914 překonal do té doby Němci držený rekord v letové délce, a to 16 hodin a 28 minut.
Z dalších významných úspěchů tohoto stroje nutno uvést v roce 1919 přistání pilota
Julese Védrinese na
střešní terase Galeries Lafayette v Paříži a p
řelet vrcholu Mont Blancu pilota Durafoura. Něžné pohlaví za kniplem zastupuje pilotka De la Roche, která překonala
ženský výškový rekord 3900 m a
Adrienne Bollandová, které se roku
1912 podařilo přeletět Andy. Stroj byl nasazen také za první světové války a i na poli válečném zaznamenal mnoho úspěchů.
Dodnes se dochovalo
asi 150 exemplářů, a
jeho funkční repliky byste spočítali na prstech.
Muzeum Metoděje Vlacha si proto dalo za cíl jeden Caudron G3 sestrojit. Drak letounu z duralových trubek a profilů postavil a potáhl pan Petr Svoboda.
Letoun má rozpětí křídel 11m a bude ho pohánět australský hvězdicový sedmiválec Rotec R2800 o výkonu 110HP. Finální lakovací, montážní a instalační práce v současné době intenzivně dokončují piloti Nadace Letadlo Metoděje Vlacha.