Výjezdu na Ještěd se říká "Malý český Grosglockner", neboť soutěžní vozidla jedou celých 11 kilometrů stále do kopce a projíždí množstvím ostrých a náročných zatáček. Jízdy se letos mohou účastnit automobily starší 60 let, tedy do roku výroby 1954.
Nejedná se o rychlostní závod, ale o jízdu spolehlivosti, kdy účastník musí u svého stroje ověřit nejen nezbytný výkon, který vozidlo vyveze do výšky 1012 m.n.m., ale musí také při cestě zpět vozidlo bezpečně ubrzdit.
Prvním motoristou, který tehdy ještě po hliněných a kamenitých turistických pěšinách rozbahněných jarním táním, vyjel až na úplný vrchol hory Ještěd, byl liberecký textilní průmyslník a nadšený motorista, baron Theodor von Liebieg, se svým novým automobilem Daimler, který si právě koupil. Stalo se tak v květnu roku 1902. Až v roce 1908 se na vrchol hory začala budovat skutečná i když stále tehdy jen štěrková cesta.
V současnosti již ale vede na Ještěd kvalitní asfaltová silnice, která ale tak dokáže i dnes důkladně prověří kvality každého automobilu a motocyklu, který se po ni vydá – a historická vozidla dvojnásob.