Historie
letiště Hosín se začala psát v první polovině padesátých let, kdy bylo třeba najít pro
Aeroklub České Budějovice rovnocennou náhradu za letiště Planá u
Českých Budějovic, které zabavila pro své účely armáda. V relativně krátké době zde vznikl letecký areál, který se stal největším v jihočeském kraji.
V roce
1952 byl do zvolené lokality převezen z letiště Planá
aeroklubový hangár, v červenci roku 1953 byl pak zahájen plachtařský provoz a o rok později motorový. Letiště Hosín tak začalo působit jako
významné centrum leteckých sportů v
jižních Čechách.
Mezi nejúspěšnější plachtařské piloty se zařadili RNDr. L. Háza, který získal zlatý odznak FAI se třemi diamanty a M. Papáček, díky svým stabilně dobrým plachtařským výkonům (což se odráželo i v celostátní plachtařské soutěži). Z četných úspěchů paraodboru jmenujme například ustanovení světového rekordu při skupinovém nočním seskoku z výšky 2000 m v roce 1982.
Letiště Hosín nabízí jedinečné zážitky s mistrovstvími ve letecké akrobacii, školou pro ultralehká letadla a historií od 50. let.
Na letišti Hosín se konají vrcholná letecká setkání, včetně mistrovství světa a Evropy v letecké akrobacii.
Historie letiště Hosín se začala psát v první polovině padesátých let.
Letiště Hosín bylo založeno jako náhrada za letiště Planá u Českých Budějovic, které zabavila armáda.
Na letišti Hosín je zřízena letecká škola pro létání na ultralehkých letadlech.
Čeští piloti dosáhli velkých úspěchů v mistrovství světa a Evropy v letecké akrobacii.
Mezi úspěšné plachtařské piloty z letiště Hosín patří RNDr. L. Háza a M. Papáček.
Na letišti Hosín byl ustanoven světový rekord ve skupinovém nočním seskoku z výšky 2000 m v roce 1982.
Na letišti Hosín je možné sledovat letecká akrobatická setkání, účastnit se letecké školy a sledovat soutěže v plachtění.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.