Z dnešního pohledu je
parní motorový vůz Komarek naprostý unikát, žádný jiný provozní parní motorový vůz v Česku není a i v celoevropském kontextu jich je dochovaná jen hrstka.
Národní technické muzeum parní vůz M124.001 opravilo a znovu zprovoznilo u příležitosti dvoustého výročí narození Františka Ringhoffera II. (rok 2016), zakladatele podniku, který Komarka vyrobil.
Ringhoffer dodával do celé Evropy železniční vozy, česká města měla díky němu ulice plné tramvají. Kromě toho vyrobil také
dva parní vozy Komarek. Tento
název dostaly podle konstrukce kotle od
firmy F. X. Komarek. Na koleje vyjely oba vozy v době, kdy dopravě vládla pára a alternativa prakticky neexistovala. Na menších soukromých místních drahách byl
provoz parních vlaků vzhledem k nižšímu počtu cestujících velmi drahý a provozovatelé se poohlíželi po levnější alternativě. Tak spatřil světlo světa parní motorový vůz, který
spojuje v jednom vozidle lokomotivu a osobní vagon.
Dvojice Komarků měla původně jezdit na trati do
Kamenického Šenova, ale sklonově náročná trať motorovým vozům nevyhovovala. I když brzy dostaly výkonnější kotle, do
Kamenického Šenova již nejezdily, a nakonec oba vozily cestující
na lokálce z Opočna do Dobrušky, kde jejich provoz skončil až po druhé světové válce.