Do Tábora za husitskou minulostí
Když do
Tábora, tak za
dějinami husitského hnutí, které ovlivnilo vývoj v naší zemi na stovky let. A kde jinde začít než v pozdně gotické radnici, kde najdete
Husitské muzeum. V něm je krom historických exponátů také
galerie českých malířů, kteří se inspirovali husitstvím. Najdete tu Myslbeka, Hollara, Alše a mnohé další.
Pod Táborem se nachází
rozlehlé podzemí, které má podle některých pramenů
délku až 14 kilometrů. Je prastaré, vzniklo už při založení města a postupem času se větvilo a prohlubovalo až do dnešních tří pater. Sloužilo nejen ke skladování potravin, ale také k úkrytu před požáry. Buďte si jisti, že tahle prohlídka vás bude bavit.
Pokud je na vás muzeum a podzemí příliš nezajímavé a máte rádi živější podání historie, je asi právě pro vás určen
Husův mlýn, kde probíhá v turistické sezoně
každou neděli rodinné husitské odpoledne. Mají zde i
půjčovnu kostýmů, takže můžete dětem nasadit klípce a užít si pravou
zábavu včetně mučení a lekce šermu. Navíc, kdo by si nechal ujít osobní setkání s Husem nebo Žižkou? Pokud vaše děti zlobí, tady získají respekt.
Do světa flóry i fauny
Pokud mezi milovníky historie zrovna nepatříte, bude pro vás zajímavější třeba návštěva zdejší
botanické zahrady, která je druhá nejstarší v ČR. Naleznete zde na
4000 druhů rostlin, z nichž nejpopulárnější budou zajisté masožravé rostliny a kaktusy. Největší část zaujímá zdejší arboretum.
Tábor má také svoji
zoologickou zahradu, která je pojata moderním způsobem – zvířata zde odděluje od návštěvníků co nejméně plotů, přesto se medvědů, tygrů, lvů ani jaguárů bát nemusíte. Vše je zcela bezpečné.
Výlet Elinkou do Bechyně
Jestliže si potrpíte na
vagony a vláčky všeho druhu, vypravte se na další část výletu
zdejší Elinkou. Ta zde jezdí od roku 1903 a nic se na ní od té doby nezměnilo.
Historický vláček vás odveze až do
Bechyně. Historické lokomotivy Bobinka a Elinka vás zvou na letních nostalgických jízdách, které probíhají zpravidla od začátku června do konce srpna. Původně vedla trať na současnou zastávku v Bechyni a až v roce 1929 byla prodloužena na druhý břeh Lužnice, kdy byla překlenuta nově postaveným železobetonovým mostem, který je unikátní svou mostovkou společnou pro železniční a silniční dopravu. Nazván byl zcela příznačně –
Bechyňská duha.
Pro fanoušky technické historie doporučujeme i návštěvu nedalekého řetězového
mostu u obce Stádlec.
Empírový most architekta Josefa Lanny z roku 1847 na cestě z
Tábora do
Písku je poslední svého druhu u nás.
Jižní Čechy mají co nabídnout, tak si naplánujte výlet.