Značka SIN, známá svou inovativní sklářskou technologií Vitrum Vivum, představuje exkluzivní prodejní výstavu s názvem Objects of Desire. Výstava v Hauch Gallery v Karlíně potrvá od 21. listopadu do 20. prosince 2024.
Výstava kurátorovaná Ronym Pleslem a architektonicky zpracovaná Tomášem Kučerou, designérem a absolventem Ateliéru skla na pražské UMPRUM, nabídne netradiční pohled na užité umění v interiéru, který posouvá hranice mezi funkcí a uměleckou formou.
Vystavené umělecké objekty, které vznikly díky revoluční sklářské technologii Vitrum Vivum v dílně SIN, přetvářejí tradiční užité umění v mistrovské artefakty. Umělci jako Jiří Černický, Ondrash & Kašpárek, Krištof Kintera, Milan Knížák, Arik Levy, Laura Limbourg, Pasta Oner, Rony Plesl, Paulina Skavová a Richard Štipl ukazují, jak se z obyčejných objektů mohou stát díla s hlubokým uměleckým poselstvím. Výstava propojuje menší užitné předměty s monumentálními plastikami, mezi nimiž vyniká například Forbidden Fruit – paraván z křišťálového skla navržený Richardem Štiplem. Tento fascinující objekt je doplněn ručně vyřezávaným dřevěným podstavcem, který dodává dílu další rozměr, a demonstruje tak symbiózu skla a dřeva. V kolekci SIN se rovněž poprvé představí šestiramenný lustr od Ronyho Plesla a svítidlo inspirované tvarem včelí plástve, které společně přinášejí zcela novou estetiku do uměleckého designu interiérů.
Výstava Objects of Desire je koncipována jako surrealistický pokoj, který pod kurátorským vedením Ronyho Plesla propojuje zdánlivě nesourodá díla do nečekaných souvislostí. Toto snové prostředí navazuje na myšlenky českého surrealisty Jana Švankmajera, jehož slova „Surrealismus je jediná skutečná pravda“ se vryla do koncepce celé výstavy. Mezi zastoupenými umělci je také Jiří Černický, který vytvořil sérii skleněných objektů s nádechem humoru, čímž ukazuje svou fascinaci sklem jako materiálem, který dokáže proměnit běžné předměty v luxusní artefakty.
Významnou součástí výstavy jsou rovněž fotografie Benedikta Renče, které dosud nebyly veřejně prezentovány. Jeho práce reflektují pojetí reality skrze skleněnou čočku fotoaparátu, která mnohdy není úplně shodná s reálnem a vytváří sen o někom, kdo třeba vůbec neexistuje. Vytváří tak snový svět, kde se realita mísí s iluzí, a divák je přenesen do prostředí, které balancuje mezi skutečností a fantazií.
Výstava, představující také díla dvou umělkyň, jež jsou nově součástí skupiny SIN, malířky Laury Limbourg a sochařky Pauliny Skavové, bude demonstrovat skrze objekty různých tlouštěk, barev, vah a také struktur možnosti a způsoby využití této sklářské technologie. K vidění bude také reliéf dubové kůry, který Rony Plesl obtiskl do své velkolepé instalace Stromy rostou z nebe na Benátském bienále výtvarného umění v roce 2022.