Jako Most inteligence bývá označován nejjižnější pražský železniční most přes Vltavu, oficiálně zvaný Branický, převádějící přes řeku jedinou kolej tzv. Branické spojky, která slouží především nákladní dopravě, mezi stanicemi Praha-Radotín a Praha-Vršovice.
Železniční most byl postaven v letech 1949 – 55. Pro vlakovou dopravu byl otevřen 30. května 1964. Do té doby sloužil pro statické zkoušky různých typů lokomotiv.
Most je
široký 14 m, dlouhý 910 m a celková výška nad
hladinou Vltavy dosahuje 19 m. Původním záměrem výstavby bylo odvedení nákladní dopravy z trati od
Plzně mimo centrum města na vršovické nádraží.
Most byl
postaven pro dvoukolejný provoz, ale
druhá kolej nebyla nikdy zprovozněna. Nebyla dokončena ani odbočka na Jinonice. Dnes je využíván hlavně pro nákladní vlaky. Cyklisté a chodci jej využívají k překonání Vltavy z Chuchle do Braníka nebo naopak.
Název Most inteligence je odvozen od podílu
práce na stavbě, která byla
odvedena vysokoškoláky v rámci jejich nedobrovolného umístění do dělnických profesí v 50. letech 20. století.