Na železniční trati Královec – Žacléř od roku 2009 nejezdí vlaky v pravidelné dopravě. V roce 2022 trať koupila společnost TMŽ, která zde plánovala provozovat šlapací drezíny jako turistickou atrakci, nyní se spíše kloní k příležitostné turistické dopravě.
Trať o délce cca 5 km vznikla v roce
1882 jako odbočka od dříve postavené trati z
Trutnova do polské Lubawky. Na trati je prakticky nereálné obnovení každodenního provozu,
vlak ze Žacléře do Trutnova
přes Královec je dobou jízdy naprosto nekonkurenceschopný silniční dopravě.
Společnost TMŽ, která trať v roce 2022 koupila, zde upustila od plánu provozu drezín kvůli nevyhovujícímu sklonu trati. Nyní by společnost spíše chtěla zavést příležitostní turistickou dopravu. V nádražní budově v Žacléři je v plánu vytvořit železniční muzeum.
Poznejte historii a budoucnost trati Žacléř-Královec, od zániku pravidelného provozu k příležitostné turistické dopravě a plánu na železniční muzeum.
Trať byla otevřena v roce 1882.
Od roku 2009 na této trati nejezdí vlaky v pravidelné dopravě, protože je provoz nekonkurenceschopný oproti silniční dopravě.
Trať koupila společnost TMŽ v roce 2022.
Původně plánovala provozovat šlapací drezíny jako turistickou atrakci.
Společnost upustila od tohoto plánu kvůli nevyhovujícímu sklonu trati.
Společnost TMŽ nyní plánuje zavést příležitostní turistickou dopravu.
V nádražní budově v Žacléři je v plánu vytvořit železniční muzeum.
Délka trati je přibližně 5 km.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.