Lávka přes řeku Labe slouží pro pěší a cyklisticky, kterým umožňuje dostat se z centra města do městské části Zálabí. Lávku připravila společnost SHP – Stráský, Hustý a partneři. Autorem návrhu je projektant Jiří Stráský, který navrhoval lávku v Praze-Troji i předešlou v Nymburku.
Konstrukci lávky tvoří dva
velmi ploché, vně skloněné
oblouky, na kterých je zavěšena mostovka z předpjatého betonu. V krajních částech lávky mimo oblouk je mostovka podepřena pomocí mezilehlých pilířů a uložena na opěrách. Jejím autorem je profesor Jiří Stráský. Stavbaři si museli poradit s ojedinělou výzvou – během stavby se přesouval
díl lávky pomocí lodi a následně pak byl vyzdvižen do definitivní pozice. V ní se pak upravil do současné podoby.
Lávka je nepřehlédnutelnou
dominantou města také v noci. Samotné osvětlení této stavby je rozděleno do dvou částí – oblouky a mostovka. Tyto dvě části mohou svítit společně, nebo je možné mít osvětlenou pouze mostovku. Osvětlení mostovky je navrženo v souladu s platnými normami tak, aby byl provoz na lávce bezpečný.
Lávka je
dlouhá 210 metrů a vydržet by měla minimálně sto let. Na místě stála až do roku 2018 stará lávka, která však musela být uzavřena v roce 2017 díky pokročilé korozi nosných lan. O rok později byla zcela stržena.
Pěší a cyklistická lávka v Nymburku spojující střed města s částí Zálabí, s unikátními konstrukcemi a osvětlením splňujícím bezpečnostní normy.
Lávka slouží pro pěší a cyklisty, umožňuje jim dostat se z centra města do městské části Zálabí.
Autorem návrhu je projektant Jiří Stráský, známý pro návrh lávky v Praze-Troji a předešlé lávky v Nymburku.
Konstrukce se skládá z dvou plochých, vně skloněných oblouků s mostovkou z předpjatého betonu, podepřenou mezilehlými pilíři a uloženou na opěrách.
Stavbaři museli řešit přesun dílu lávky pomocí lodi a následné vyzdvižení do definitivní pozice.
Osvětlení je rozděleno do dvou částí - oblouky a mostovka, které mohou svítit buď společně nebo odděleně. Mostovka je osvětlena podle platných norem pro bezpečný provoz.
Lávka je dlouhá 210 metrů a její předpokládaná životnost je minimálně sto let.
Na místě stála stará lávka, která byla kvůli pokročilé korozi nosných lan uzavřena v roce 2017 a zcela stržena v roce 2018.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.