Model Tatra 87 váží 1370 kg a má délku 4,8 metru. Jeho vyzvednutí a spuštění z 3. podlaží ve výšce přes 10 metrů od země si vyžádalo náročnou technickou přípravu, spojenou například s vyvážením automobilů na paletě pomocí pěti pytlů s práškovým lepidlem o celkové váze 250 kg. Výměně vozidel předcházelo rozebrání části expozice Princip Baťa: Dnes fantazie, zítra skutečnost, která je do 6. srpna uzavřena pro veřejnost.
Originální vůz má v přihrádce palubní desky před sedadlem spolujezdce díru po kulce. To je jednoznačné poznávací znaménko, které ukazuje na manipulaci se zbraní při přepadení cestovatelů na cestě po Habeši. Miroslav Zikmund se naposledy ve své stříbrné Tatře projel v roce 1997. Za volantem tehdy ještě seděl jeho přítel Jiří Hanzelka.
Originál vozu, se kterým cestovatelé vyrazili v roce 1947 na své cesty po Africe a Jižní Americe, se po více než roce vrací do Národního technického muzea v Praze. Jeho cena se šplhá k 10 milionům korun. Tatra 87 je na seznamu národních kulturních památek, stejně jako třeba korunovační klenoty. Tento status nejvýmluvněji dokládá význam a hodnotu vozidla.
Díky velkorysé nabídce pana Poláška ale nebudou návštěvníci Muzea jihovýchodní Moravy o prohlídku slavného vozidla ochuzeni. Model Tatra 87 se vyráběl v Kopřivnici v letech 1936 až 1947. Jeden z modelů zakoupil před lety i zlínský podnikatel Vladimír Polášek. Po náročné renovaci vozu je dnes jeho Tatra k nerozeznání od cestovatelského originálu. Zlínskému muzeu vůz zapůjčil bezplatně na dobu pěti let. Cena mnohaletých oprav se vyšplhala přes jeden milion korun.
Expozice „Princip Baťa: Dnes fantazie, zítra skutečnost“ Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně získala cenu Gloria Muzealis pro nejlepší výstavní expozici České republiky za rok 2013. K návštěvnické oblíbenosti expozice přispívá velkou měrou i její část, věnovaná právě Miroslavu Zikmundovi, Jiřímu Hanzelkovi a další známým cestovatelům. Prohlédnout si ji můžete znovu od čtvrtku 7. srpna 2014 denně kromě pondělí v budově 14 v továrním areálu ve Zlíně.