Ve
středu 21. srpna se uskuteční jízda z
Lužné u Rakovníka do
Železničního depozitáře v Chomutově a zpět historickým motorovým vlakem
M 262.1011, tzv.
Kredenc. Vyjíždí z
Lužné v 10:50, zastavuje v Krupé v 10:59 a do
Žatce dorazí v 11:37 hodin. Do
Chomutova dojede v poledne. Na zpáteční jízdu se motorák vydá z
Chomutova ve 14:30 hod. a do
Lužné s ním přijedete v 15:39 hod.
Jízdenka ze zastávky
Lužná u R./Krupá – Chomutov stojí
300 Kč. Ve vlaku neplatí žádné slevy ani jízdní výhody a nelze jím přepravovat jízdní kola.
Největší lákadla chomutovského depozitáře
Všichni zájemci o dopravní techniku na našem území, zejména o dějiny a
vývoj kolejové drážní dopravy, by si neměli nechat ujít prohlídku chomutovského
železničního depozitáře, kde jsou uložena a příležitostně vystavována historická kolejová vozidla ze sbírky
Národního technického muzea.
Železniční depozitář Národního technického muzea se nachází
v areálu lokomotivního
depa Českých drah v
Chomutově.
Můžete si tu prohlédnout
více než 100 kolejových vozidel několika rozchodů a nejrůznějších typů – od drezíny z roku 1850 a parní lokomotivy vyrobené v roce 1870 až po kolejový sněhový pluh z roku 1980. K vidění jsou lokomotivy bývalých ČSD,
salonní, osobní i motorové vozy,
elektrické a motorové lokomotivy, historické drezíny, ale i vozidla, která donedávna sloužila v pravidelném provozu u Českých drah a teď jsou připravena pro zachování ve sbírce
Národního technického muzea.
Největším lákadlem
depozitáře jsou
parní lokomotivy v čele s rychlíkovým "Albatrosem" 498.106, který v srpnu 1964 vytvořil dosud nepřekonaný rekord tehdejších Československých státních drah
rychlostí 162 km/h. Obdiv budí rovněž první poválečná lokomotiva 534.0301, kterou dodaly Škodovy závody už 22. prosince 1945, nebo
tramvajová parní lokomotiva "Gartenau" vyrobená v Linci roku 1887. Stranou pozornosti jistě nezůstane ani vyhlídkový
salonní vůz Ústecko-teplické dráhy
z roku 1900, jenž pochází ze smíchovské továrny F. Ringhoffer, nebo salonní vůz vyrobený Kopřivnickou vozovkou v roce 1906 pro barona Adolpha Rothschilda. Dále zde spatříte mimo jiné i
kolejový rotační parní sněhomet značky Henschel und Sohn z roku 1943 a
ozubnicovou tendrovou parní lokomotivu 404.003.