Skoro každý zná
Tetris, jen málokdo ale ví, kdo za touhle legendární hrou stojí. Všichni fanoušci tohoto počítačového fenoménu mají možnost se s jeho autorem setkat už
8. a 9. prosince v Praze.
Alexej Pažitnov vytvořil Tetris v 80. letech při práci pro Sovětskou Akademii věd. Je to jedna z nejúspěšnějších her všech dob a právě Pažitnov bude na nadcházejícím
Game Developers Session Prague jedním z hlavních řečníků. Ambicí naší akce je propojení odbornosti, osvěty i zábavy. Ať už je to sdílení zkušeností legendárních tvůrců her, představení
nejnovější trendů herního vývoje nebo možnosti pro laiky něčemu se
naučit a dozvědět, třeba i nastartovat kariéru. Počítačový inženýr Alexej Leonidovič Pažitnov původem z Ruska žije od roku 1991 v USA. Podílel se i na vývoji her jako
Pandora's Box či
Hexic a spolupracoval s firmami jako Microsoft a WildSnake Software. O jeho práci na Tetrisu vznikl letos dokonce celovečerní film na streamovací platformě APPLE TV.
Po jeho boku vystoupí na akci v
Kongresovém centru ještě dalších 80 speakerů. Mezi nimi třeba
Rhianna Pratchett, anglická herní spisovatelka a novinářka, která ve své kariéře pracovala na titulech jako
Heavenly Sword,
Overlord či
Mirror's Edge, ale klíčovým milníkem v její tvorbě bylo působení ve studiu Crystal Dynamics, kde stála za příběhem rebootu slavné herní série
Tomb Raider z roku 2013 a jeho pokračování
Rise of the Tomb Raider.
Do
Prahy dorazí také novozélandský světoznámý tvůrce
Dean Hall, kterého čeští hráči mohou znát jako autora hry
DayZ, a ta letos v prosinci oslaví desetileté výročí existence. Těšit se návštěvníci mohou i na amerického tvůrce a producenta
Briana Farga, zakladatele legendárního studia
Interplay Entertainment, které stojí za několika desítkami vydaných herních titulů. Nejznámějšími jsou třeba herní série
The Bard's Tale,
Wasteland a
Fallout.
České hry a jejich tvůrci
Z lokálních tvůrců pak na konferenci vystoupí přední
osobnosti českého herního průmyslu v čele s
Jakubem Dvorským z Amanita Design, značky spojené s tituly jako Samorost nebo Machinarium. Dorazí také
Martin Klíma, zakladatel a výkonný producent studia Warhorse s titulem
Kingdom Come: Deliverance, či Dan Vávra, český videoherní designér, scenárista a režisér a spoluzakladatel a kreativní ředitel Warhorse Studios. Setkání s hosty a zajímavými firmami nebo školami doplní třeba i výstava
Nekonečné vesmíry – České hry a jejich globální úspěch z dílny Českých center. Ta představuje Česko jako respektovaného hráče na mezinárodním poli digitálních her a snaží se přiblížit
zahraničnímu publiku současnou českou hru v komplexní podobě. Účastníci konference budou mít v rámci programu přístup i na workshopy a mnoho dalších doprovodných aktivit.