Národní technické muzeum v
Praze je největší institucí v České republice, specializovanou na exponáty technického charakteru.
Dvousedadlový sportovní automobil Bugatti 13 byl vyroben v roce 1910 a je nejstarším ve světě dochovaným výrobkem molsheimské továrny Ettore Bugattiho.
Nejstarší dochovaný vůz Bugatti, jeden z pěti vozů vyrobených v prvním roce existence továrny. Vůz byl prodám Robertu Patočkovi, řediteli rafinérie cukru v
Ústí nad Labem. V dubnu 1913 zvítězil Patočka s tímto vozem ve své třídě v
závodě do vrchu Zbraslav-Jíloviště.
Z historie firmy
Francouzskou firmu
Bugatti založil v roce 1909 Ettore Bugatti v Molsheimu poblíž Strasbourgu. Před založením vlastní firmy pracoval Bugatti u automobilek De Dietrich, Mathis, Deutz a Prinetti.
Prvním modelem byl Bugatti 13. Od roku 1922 vyráběl Bugatti řadové osmiválce. Vrcholem nabídky se stal Bugatti Royale s motorem o objemu téměř 13 litrů. Firma vyráběla především sportovní a závodní vozy. Po válce bylo vyrobeno ještě několik vozů Bugatti 101,
značka byla zrušena v roce 1957.