V severočeském městě
Lovosice, ležícím na levém břehu
řeky Labe, stojí
nákladní říční přístav Lovosice. Je to nejvytíženější přístav v České republice. Zároveň je i kontejnerovým překladištěm. Přístav má optimální polohu, je napojený na dálnici D8, na železniční koridor a samozřejmě na řeku Labe.
Přístav Lovosice disponuje
výkonným překladním zařízením o nosnosti až 180 t pro překlad těžkých a nadrozměrných kusů. Moderní přístavní zařízení umožňuje překlad kusového a
sypkého zboží a kontejnerů, jakožto i snadný přístup pro mobilní jeřábovou techniku. V areálu přístavu je k dispozici certifikovaná váha a
laboratoř. Překlad a
skladování zboží probíhá v režimu GMP+. Kromě volných a krytých skladovacích ploch nabízí přístav také kancelářské prostory a plochy k usídlení různých firem.
Od roku 2007 má přístav Lovosice
přímé spojení se severoněmeckými námořními přístavy, a to prostřednictvím linky
ETS Elbe (Ekological Transport Service). Prostřednictvím HUB systému v Magdeburgu je možné toto spojení rozšířit i o další relace směrem do západní Evropy.
Co se z přístavu a do přístavu vozí
Základním zbožím, které se postupně začalo v
Lovosicích překládat, byly zejména agrární komodity, jako jsou
pšenice, sójový šrot, řepka či kukuřice. Také
sůl je v zimě nejžádanější komoditou pro zákazníky přístavu. Ve zdejší hale je totiž uskladněno 25 tisíc tun soli, která je určena zejména
pro zimní údržbu dálnic a silnic I. třídy.
Samostatnou kapitolou je pak
překlad nadrozměrných nákladů, na který se přístav Lovosice dlouhodobě specializuje. Některé nadrozměrné náklady se překládají i v přístavu Děčín, který patří rovněž společnosti Česko-saské přístavy. V Lovosicích je možné přeložit náklady o hmotnosti až 340 tun, nejčastěji se jedná o
generátory, transformátory a další produkty strojírenského průmyslu. Je zde překladní jeřáb, který sám přeloží až 180 tun těžká břemena, přístavní hrana zvládne zatížení až 500 tun.