Galerie hlavního města Prahy uvádí v Domě u Kamenného zvonu od 28. 3. do 14. 9. 2025 výstavu Zvon ’25. Výstava si klade za cíl představit vliv herního prostředí na vizualitu nastupující generace umělců a imaginaci budoucích podob lidské civilizace včetně alternativ jejího možného konce.
Jako rámec si kurátoři zvolili vliv herního storytellingu a designu na imaginaci budoucnosti.
Vymezený rámec reaguje na formální možnosti
herního storytellingu či renderovacích softwarů, které jsou mladou generací umělců často využívány k vytváření realit popírajících platnou karteziánskou tradici. Toto popření se v samotných dílech často projevuje hybridizací postavy člověka s jinými živočišnými druhy a technologickými extenzemi či vytvářením paralelních mikrokosmů, kde lidští aktéři zcela absentují.
Umělecká produkce, která byla po celá staletí silně antropocentrická, se tím dostává do fáze, v níž jí nové prostředky umožňují vytvářet obrazy stojící mimo toto paradigma. I přesto, že popisované strategie využívají současných možností herního designu, jsou jejich ozvuky značně patrné také v produkci autonomního pohyblivého obrazu, zvukových instalací či v objektové tvorbě.
Poznejte, jak herní storytelling a design ovlivňují uměleckou vizualitu a budoucí podoby lidské civilizace na výstavě Zvon ’25 v Praze.
Hlavním cílem výstavy je představit vliv herního prostředí na vizualitu nastupující generace umělců a na imaginaci budoucích podob lidské civilizace.
Výstava se koná v Domě u Kamenného zvonu v Galerii hlavního města Prahy.
Výstava se koná od 28. března do 14. září 2025.
Kurátoři si jako téma výstavy zvolili vliv herního storytellingu a designu na imaginaci budoucnosti.
Na výstavě jsou prezentovány formy umění, které kombinují postavy člověka s dalšími živočišnými druhy, technologickými extenzemi, a vytvářejí paralelní mikrokosmy.
Herní storytelling a renderovací software jsou často využívány mladou generací umělců k vytváření nových realit a ovlivňují současné umělecké směry.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.