Nádraží Bubeneč bylo postaveno roku 1850, provoz zde byl ukončen v roce 2014, nyní patří městské části Praha 6. Po kompletní rekonstrukci zde 28. srpna 2024 otevřelo multifunkční centrum Stanice 6.
Chátrající nádražní budova se postupně proměnila, novým provozovatelem se stala trojice autorů Richard Preisler, Martin Krb a Martin Kontra s projektem „Stanice 6“, kteří vyhráli ve výběrovém řízení Prahy 6 jako vlastníka budovy.
Vzniklo zde komunitní centrum, kulturní a sportovní sál, galerie i bistro. Provozovatelé zde plánují pořádat koncerty, debaty nebo workshopy. Počítá se mimo jiné s pingpongovým stolem speciálně navrženým od designéra Jana Plecháče, fotbálkem, cyklistickými trenažéry i půjčovnou vintage silničních kol.
Původně mělo komunitní centrum otevřít před pár lety, ale zdržení způsobila jak pandemie covidu, tak špatný stav některých částí bývalého nádraží.
Historie nádraží Bubeneč
Nádraží v Bubenči bylo postaveno na místě bývalého
bubenečského dvora podle plánů Antonína Jünglinga v pozdně klasicistním stylu podle normálie shodné s olomoucko-pražskou dráhou a uvedeno do provozu společně s tratí
z Prahy do Podmokel v roce
1850. Je jediným dochovaným typem malé staniční budovy IV. třídy na trati bývalé Severní státní dráhy. Původní budova byla přestavěna v roce 1878. V roce 2013 se nádraží stalo kulturní památkou.
Budova s dopravní kanceláří, provozními místnostmi, úzkou vstupní chodbou s přepážkou pokladny, čekárnou, toaletami a krytým peronem byla
v provozu do roku 2014. Stanicí prochází trať č. 091
Praha-Masarykovo nádraží –
Kralupy nad Vltavou. Ty staví ve stanici Praha-Podbaba. Projíždějí tudy i rychlíky z Prahy na Ústí nad Labem a dál do Německa.