Technické muzeum představuje skvosty, jež se proháněly po železnicích v minulém století. K vidění jsou parní lokomotivy i stroje z doby nedávno minulé. Celkem expozice představuje 9 vozů – parních, motorových i elektrických.
Expozice se nachází
v
Táborské ulici nedaleko tzv. hodolanského podchodu pod železničním hlavním nádražím. Z blízka si můžete
zvenku i zevnitř prohlédnout nejstarší provozuschopnou lokomotivy Severní dráhy císaře Ferdinanda 314.303 z roku 1898. Nejmladší lokomotivu pro traťovou službu 464.202, zvanou
Rosnička, z roku 1956 nákladní lokomotivu 534.0432
Kremák z roku 1947, motorové lokomotivy
Prasátko T211.1069,
Pilštyk T466.0007,
Zamračenou 749.250, elektrickou rychlíkovou lokomotivu
Bobina E499.089 nebo motorový vůz
Lorina M286.0001.
Většina vozů je
funkčních a vozí cestující na tzv.
nostalgických jízdách. Cenným exponátem je například
lokomotiva Rosnička nebo parní lokomotiva postavená v roce 1898 pro Severní dráhu císaře Ferdinanda.
Do muzea ČD v Táborské ulici se dostanete z olomouckého hlavního nádraží podchodem. Muzeum nabízí prohlídky pro skupiny nad 15 osob i v jiné termíny po předešlé objednávce na telefonním čísle 724 557 205 nebo na emailu: holanek@gr.cd.cz.
Železniční muzeum v Olomouci nabízí prohlídky historických parních, motorových a elektrických lokomotiv, včetně funkčních nostalgických jízd.
V muzeu jsou k vidění parní, motorové a elektrické lokomotivy.
Ano, většina vozů je funkčních a používá se na nostalgické jízdy.
Z hlavního nádraží se do muzea dostanete podchodem zvaným hodolanský podchod.
Pro skupiny nad 15 osob jsou možné prohlídky i v jiné termíny po předešlé objednávce.
Nejstarší provozuschopný exponát je lokomotiva Severní dráhy císaře Ferdinanda 314.303 z roku 1898.
Cennými exponáty jsou například lokomotiva Rosnička a parní lokomotiva z roku 1898.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.