Nejvýše položená železniční stanice a viadukt v Perninku je náročnou technickou stavbou, kterou naleznete na úseku železniční trati, která spojuje Karlovy Vary s Potůčky. S nadmořskou výškou 902 metrů je nádraží po šumavské Kubově Huti druhou nejvýše položenou železniční stanicí na našem území.
Stavba celé trati byla zahájena v roce
1897. Úsek mezi Nejdkem a Horní Blatnou, kde
Pernink leží, v roce 1898.
Perninský viadukt je tvořen šesti oblouky o rozpětí 2x8 m, 2x10 m a 2x12 m. V nejvyšším bodě dosahuje výšky
20 metrů. Jedná se o nejvýše položené dílo svého druhu Českých drah. Na tomto úseku tratě najdete
obdobné kamenné viadukty i u níže položeného nádraží v Nových Hamrech.
Objevte Kamenný viadukt v Perninku, jednu z nejvýše položených železničních staveb v České republice. Poznejte historii a technické detaily tohoto unikátu.
Kamenný viadukt v Perninku je technická stavba složená z šesti oblouků, která je součástí železniční trati spojující Karlovy Vary s Potůčky.
Železniční stanice v Perninku má nadmořskou výšku 902 metrů.
Nejvyšší bod Perninského viaduktu dosahuje výšky 20 metrů.
Stavba celé trati byla zahájena v roce 1897.
Oblouky Perninského viaduktu mají rozpětí 2x8 m, 2x10 m a 2x12 m.
Na trati najdete obdobné kamenné viadukty u níže položeného nádraží v Nových Hamrech.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.