Železniční trať Tábor-Bechyně je nejstarší meziměstskou elektrickou dráhou nejen u nás, ale i ve střední Evropě.
Spolek Železnice Česká Sibiř nabízí zážitkové jízdy pákovou drezínou a kromě toho vytváří železniční skanzen na zrušené dráze.
Jediná ozubnicová železnice České republiky je nejstrmější a jediná normálně rozchodná ozubnicová železnice v České republice, kde vlak vyšplhá pomocí ozubnice Abtova systému o 235 metrů výše.
Na železniční stanici Martinice v Krkonoších si můžete prohlédnout nové muzeum a podívat se na činnost železničního spolku, který se věnuje záchraně a obnově zchátralých objektů.
Po novém obloukovém mostě by měly začít jezdit vlaky z Tábora do Písku koncem roku 2024.
Spolek Valenta Rail nabízí zážitkové jízdy historickými vlaky z Prahy na různá zajímavá místa Čech, včetně prohlídek elektráren, jeskyní, pivovarů, zámků a tematických jízd jako adventní jízda na Křivoklát nebo Vánoční jízda Posázavím.
Kamenný viadukt v Perninku se nachází na druhé nejvýše položené železniční trati v České republice, která spojuje Karlovy Vary s Potůčky, a nádraží v Perninku je druhou nejvýše položenou železniční stanicí na našem území.
V muzeu Českých drah v Lužné u Rakovníka se nachází expozice o historii a současnosti železnic, modelové železnice, a návštěvníci mají možnost svezení na úzkorozchodném kolejišti.
Posázavský motoráček jezdí na trati tzv. Posázavského pacifiku, která se vine cca 130 km podél řeky Sázavy od Prahy do Čerčan a z Čerčan do Světlé nad Sázavou.
Slezský Semmering, železniční trať z Hanušovic do Jeseníku, nabízí cestujícím úchvatné pohledy na hřebeny Jeseníků a Rychlebských hor, zejména na úseku mezi stanicemi Branná a Lipová-lázně.
Otázky i odpovědi jsou strojově generované a neprošly redakční úpravou.